kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور


      
      چراغ نفتی جان زنی را گرفت
تایباد- خبرنگار کیهان: آتش گرفتن چراغ نفتی، جان زن جوانی را در روستای مرادآباد باخرز گرفت.
فریدون ناصری دهیار روستای مرادآباد شهرستان باخرز گفت: این زن جوان 35 ساله که به همراه فرزند خردسالش در خانه بوده دچار حمله عصبی شده و این حمله موجب افتادن چراغ نفتی و آتش گرفتن او می‌شود.
وی افزود: اهالی روستا ضمن خاموش کردن آتش منزل،‌ این زن جوان را بلافاصله به مرکز شهرستان و از آنجا به بیمارستان مشهد منتقل کردند اما وی به دلیل بالابودن شدت سوختگی در بیمارستان جان خود را از دست داد. این روستا ازنعمت گاز بی‌بهره است.
توقیف 81 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق
بندرعباس- ایرنا: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران انتظامی استان و اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق کالا و ارز در یک هفته گذشته 81 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق در استان توقیف شد.
سرتیپ عزیزالله ملکی اظهارداشت: با اجرای طرح‌های مذکور، علاوه بر توقیف این خودروها،  372 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق نیز در این مدت کشف شده است.
وی عمده کالای قاچاق کشف شده را سیگار، پارچه، چای، لوازم خانگی، ‌سوخت، لوازم آرایشی و بهداشتی،‌دام و برنج و البسه عنوان کرد.ملکی خاطرنشان کرد: در یک هفته گذشته 108 فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال و 8 فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال در خصوص قاچاق کالا و ارز در هرمزگان تشکیل و 122 متهم در این زمینه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
 تصادف مرگبار
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه پژو پارس با یک دستگاه سواری پژو در کیلومتر 16 محور «ایرانشهر- بم» بلافاصله گشت تصادفات برای بررسی در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ «یداله ستوده» گفت: در این حادثه یک دستگاه پژو پارس به علت عدم رعایت فاصله عرضی با یک دستگاه سواری پژو برخورد کرد، که بر اثر شدت ضربه وارده 3 تن از سرنشینان سواری پژو پارس در محل جان خود را از دست دادند و 3 سرنشین دیگر مجروح  و به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند به علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه جدی داشته باشند و از سبقت و سرعت غیرمجاز جداً پرهیز کنند.
مسمومیت 23 دانش‌آموز
چناران- مهر: بر اثر مسدودشدن دودکش بخاری و انتشار گاز CO2 در فضای کلاس درس 23 دانش‌آموز دبیرستانی در روستایی واقع در جاده مشهد- چناران مسموم شدند. پس از این گازگرفتگی بلافاصله اکیپ‌های امدادی اورژانس 115 خراسان رضوی شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. مسمومان پس از دریافت کمک‌های اولیه درمانی مناسب به بیمارستان اعزام شدند. پس از اعزام تیم‌های اورژانسی به مدرسه مورد نظر، دانش‌آموزان حادثه‌ دیده مورد معاینه قرار گرفتند. 23 دانش‌آموز که نیاز به ادامه درمان داشتند به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شدند.
قصاص قاتل
شیراز- فارس: قاتل تبر به دست شیرازی صبح یک‌شنبه در زندان عادل‌آباد به دار مجازات آویخته شد. این قاتل تبر به دست در مرداد ماه 95 در یک نزاع خیابانی به اتفاق دو همدست خود یکی از شهروندان شیرازی را به قتل رساندند، حکم قصاص حسین- خ عامل اصلی این جنایت که در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر شده بودپس از تایید در شعبه دیوان عالی کشور و صدور مجوز اجرای حکم توسط ریاست قوه‌قضائیه با نظارت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در زندان عادل‌آباد شیراز اجرا شد. گفتنی است، دو همدست دیگر این قاتل نیز به جرم قدرت‌نمایی با سلاح سرد به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند.
تصادف سرویس مدرسه
شیراز- فارس: صبح دیروز (دوشنبه) یک دستگاه خودرو پیکان حامل 5 دانش‌آموز دختر دوره متوسطه اول که از روستای سیمکان بوانات عازم مدرسه خود در روستای خیرآباد مشهد مرغاب بودند در جاده واژگون شد.
متأسفانه در این حادثه راننده خودرو در دم جان خود را از دست داد و همچنین یک دانش‌آموز دچار شکستگی مچ پای راست و یک دانش‌آموز دیگر هم از ناحیه ترقوه کتف دچار دررفتگی شد و یکی دیگر هم از ناحیه پلک چشم دچار آسیب سطحی شده که در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بوانات بستری شدند.
شعبانی گفت: دو دانش‌آموز دیگر نیز صرفاً دچار کوفتگی در بدن شدند که براساس معاینات اولیه هیچ شکستگی
 نداشتند.
در حال حاضر وضعیت عمومی هر پنج دانش‌آموز رضایت‌بخش است و جای نگرانی نیست و مراحل درمان آنها در حال انجام است.
دستگیری متجاوزان به خاک ایران
مشهد- مهر: فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان هنگ مرزی تایباد در راستای جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز از مرزهای شرقی کشور طی دو روز گذشته 41 نفر از اتباع بیگانه که در حال ورود به خاک کشورمان بودند را دستگیر کردند.
سرتیپ ماشاءالله جان‌نثار افزود: همچنین در راستای مأموریت‌های مرزی، مأموران ایست و بازرسی 17 شهریور حوزه هنگ مرزی تایباد در بازرسی از ترانزیت‌های عبوری موفق به کشف 1300 لیتر سوخت قاچاق شدند.
مرگ مقنی در چاه
مشهد- مهر: مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد از مرگ یک مقنی در یکی از روستاهای اطراف مشهد هنگام حفر چاه خبر داد.
آتشپاد حسن جعفری اظهار کرد: متأسفانه این حادثه ظهر شنبه به سازمان اعلام و آتش‌نشانان به سرعت روانه محل حادثه شدند.
وی افزود: این مرد میانسال به علت نامعلومی داخل چاه آب 40 متری در ویلایی در جاده کنه‌بیست در حومه مشهد محبوس شده بود که با تلاش آتش‌نشانان به سطح زمین منتقل شد.
جعفری ادامه داد: عوامل اورژانس حاضر در محل پس از معاینه این مقنی مرگ وی را تأیید کردند.