kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
معاون قوه قضائیه:

اجرای طرح حبس خانگی مجرمان در ۳ استان کشور آغاز شد

معاون قوه قضائیه و رئیس ‌مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: طرح حبس خانگی مجرمان یا حبس در محدوده معین با استفاده از ابزار پابند الکترونیکی در استان‌های تهران، البرز و یزد کلید خورده است و به زودی در سایر مناطق کشور نیز اجرا می‌شود.




به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری درجمع خبرنگاران در اراک، افزود: تدابیر طرح حبس خانگی مجرمان یا حبس در محدوده معین با استفاده از ابزار پابند الکترونیکی از سه سال گذشته در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته و این طرح به صورت آزمایشی امسال در استان‌های مذکور بر روی 15 مجرم اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: کلیات طرح حبس خانگی مجرمان تکمیل شده و در کوتاه‌ترین زمان به مجلس شورای اسلامی ارجاع می‌شود که در صورت تصویب نمایندگان در همه استان‌های کشور قابل اجرا است.
رئیس ‌مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: این طرح در قانون آیین دادرسی جدید تدوین شده و برای مجرمان درجه پنج تا هشت قابل اجرا است.
حجت‌الاسلام شهریاری، ابلاغیه الکترونیکی را یکی دیگر از خدمات نوین دستگاه قضایی در کشور دانست و افزود: در گذشته بیش از 70 درصد از ابلاغ نامه‌ها به صاحبان نمی‌رسید و مردم مدت زیادی در انتظار درخواست خود سرگردان بودند اما با اجرایی شدن این طرح، بیش از 95 درصد ابلاغیه‌های الکترونیکی به صاحبان
 رسیده است.
وی اظهار کرد: عدالت الکترونیکی طرحی جامع است که براساس آن 50 پروژه و 120 زیر پروژه برای این مهم در نظر گرفته شده و مهم‌ترین آنها حبس خانگی، ابلاغ الکترونیکی و گواهی امضا اسناد الکترونیکی بوده است.