kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰

موصل، شهر اجساد داعش بوی تعفن تکفیری‌ها هنوز عراقی‌ها را آزار می‌دهد

علی‌رغم گذشت شش ماه از آزاد شدن شهر موصل، بوی اجساد به جا مانده عناصر داعش در زیر آوارها، هنوز مشام مردم این شهر را آزار می‌دهد.

 

مردم شهر موصل که از خرداد سال 1393 تا حدود شش ماه قبل (تابستان گذشته) از دست عناصر تکفیری، آزار و اذیت‌های فراوانی دیده‌اند، هنوز هم علی‌رغم گذشت حدود شش ماه از آزاد شدن شهر از جانب داعش آزار می‌بینند!
به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه تصاویری از موصل منتشر کرده که اجساد متلاشی شده عناصر داعش را میان آوارها و درون خانه‌ها نشان می‌دهد. این خبرگزاری اعلام کرده، بوی تعفن این اجساد شهر را پر کرده است.
تصاویر فوق مربوط به آن دسته از عناصر داعش است که مهر سال گذشته به دست نیروهای دولتی کشته شده‌اند. موصل در 460 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.
انتخابات
خبر دیگر از عراق اینکه در حالی که برخی از جریان‌های سیاسی در عراق تلاش می‌کنند زمان انتخابات پارلمانی این کشور را عقب بیندازند، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد، انتخابات پارلمانی در موعد مقرر (22 اردیبهشت) برگزار می‌شود.
عبادی که در جریان دیدار با «میرسلاو یشناو» معاون دبیر کل سازمان ملل، با خبرنگاران صحبت می‌کرد، اطلاع داده که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، در کنفرانس بازسازی عراق که قرار است ماه آتی میلادی در کویت برگزار شود، شرکت خواهد کرد.
عبادی همچنین متعهد شد، زمینه‌های بازگشت آوارگان عراقی به خانه‌های خود، تا قبل از انتخابات پارلمانی (22 اردیبهشت) را فراهم کند.
شخصیت‌ها و جریان‌هایی که خواستار عقب انداختن زمان انتخابات پارلمانی عراق هستند، می‌گویند شرایط برای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه‌شان فراهم نیست و بسیاری از مردم شهرهای سنی‌نشین هنوز در آوارگی به سر می‌برند.