kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

تنفر از دولت فاسد آمریکا انگیزه نابغه 15 ساله برای سرقت اطلاعات سیا

نوجوان انگلیسی که ایمیل «جان برنان» رئیس‌وقت سیا و برخی مقامات ارشد دولت اوباما را هک کرده  و با معرفی خود به عنوان رئیس سیا و... اطلاعات فوق محرمانه را به دست آورده بود، در جریان محاکمه گفته فساد حاکم بر دولت آمریکا باعث شده علیه آنها وارد عمل شود.
«کین گمبل» که اکنون ۱۸ ساله است، زمانی که 15 سال بیشتر نداشت از شهر کولوایل انگلیس موفق شد اطلاعات فوق سری سازمان‌های امنیتی آمریکا و بویژه سازمان سیا و رئیسش جان برنان را به سرقت ببرد. وی انگیزه این کار را تنفر از دولت فاسد آمریکا ذکر کرده است.
«جان لیوید-جونز»، دادستان انگلیسی به دادگاه کیفری مرکزی «اولد بیلی» انگلستان در این باره گفته «کین گمبل به حساب‌های ارتباطی برخی از مقام‌های اطلاعاتی عالی‌رتبه آمریکا و کارکنان دولتی دسترسی پیدا کرد. او همچنین به شبکه‌های پلیس و آژانس اطلاعاتی آمریکا دسترسی پیدا کرده بود.» گمبل بین ژوئن ۲۰۱۵ و فوریه ۲۰۱۶ به ۱۰ خطا در استفاده از کامپیوتر اذعان کرد و اکنون منتظر است زندانی شود.
گمبل در تماس‌هایی با شرکت‌های «وریزون» و «ای‌اوال» صدای «جان برنان»، رئیس‌وقت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را تقلید کرده ‌اما در پاسخ به این سؤال امنیتی که اولین حیوان خانگی برنان چه بوده است، لغزید.این نوجوان متخصصان را در غول اینترنت متقاعد کرد که جان برنان رئیس ‌وقت سازمان سیا است تا به اطلاعات کامپیوتر او دسترسی پیدا کند.
 او همچنین به مرکز اطلاعات اف.بی.آی گفته «مارک جولیانو، معاون مدیرعامل هستم» تا به پایگاه اطلاعاتی اف.بی.آی دسترسی پیدا کند.
طبق گزارش‌ها، اسناد حساس بسیاری از صندوق پیام ایمیل شخصی برنان رئیس ‌وقت سیا به سرقت رفته است و گمبل به اطلاعاتی درباره عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی در ایران و افغانستان دست یافته است. به گزارش ایسنا سایر اهداف وی شامل جی جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا، آوریل هینز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، جان هولدرن، مشاور ارشد او در علوم و فناوری و امی هس، عامل ویژه اف‌بی‌آی می‌شدند. گمبل همچنین دسترسی غیر مجاز گسترده‌ای به شبکه وزارت دادگستری آمریکا داشته و توانسته به اسناد دادگاه‌ها از جمله اسناد مربوط به لکه نفتی خلیج مکزیک برسد.
این نوجوان انگلیسی همچنین تلاش داشته با ویکی‌لیکس ارتباط برقرار کند و گفته بود که لیستی از تمام کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا را دارد. به گفته دادستان انگلیس گمبل اعلام کرده در «حمایت از فلسطینیان» و اینکه ایالات متحده آمریکا «غیرنظامیان بیگناه را می‌کشد» انگیزه گرفته است. گمبل در سال 2015به یک روزنامه نگار گفته بود که همه این‌ها توسط من شروع شده و بیشتر از این‌ها آمریکا را فاسد می‌دانم و تصمیم گرفتم
در این باره کاری انجام دهم.