kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۱۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

حوادث کوتاه از کشور


      
      اجرای حکم قصاص
ساری - خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل از اجرای حکم قصاص نفس یک قاتل در محوطه زندان بابل خبر داد.
علی مرادی گفت: محکوم‌علیه «ی-س» فرزند سیدحسین که به جرم قتل عمد مرحومه «ص-ف» به قصاص نفس محکوم شد، با حضور اولیای دم در محوطه زندان بابل به دار مجازات آویخته شد.
وی افزود: حکم قصاص محکوم‌علیه پس از صدور از سوی دادگاه کیفری استان و تایید دیوان عالی کشور و استیذان از رئیس قوه‌قضائیه، با حضور قاضی اجرای احکام و پزشک قانونی اجرا گردید.
پلمب دندانپزشکی بدون مجوز
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زابل از پلمب یک مطب دندانپزشکی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «غلامرضا نجابت» گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت یک مطب دندانپزشکی غیرمجاز در مرکز شهر، ماموران اداره اماکن این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس و با هدف پیشگیری و مقابله با ناهنجاری‌ها و تبعات فردی و اجتماعی و جلوگیری از ضایع شدن حقوق شاغلان این حرفه فعالیت این واحد را متوقف و این مکان را پلمب کردند.
فروش سیم‌کارت‌های غیرمجاز
رشت - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تالش از دستگیری عامل غیرمجاز فروش سیم‌کارت‌های تلفن همراه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ عباس اسماعیلی گفت: ماموران در بازرسی از متهم 336 عدد سیم‌کارت اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل را کشف و ضبط کردند.
وی با اشاره به اینکه ارزش سیم‌کارت‌های کشف شده 134 میلیون ریال بوده افزود: متهم به مقام قضایی تحویل داده شد.
دستگیری‌ جاعلان اسناد بانکی
یزد - خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس آگاهی استان از شناسایی جاعلان اسناد و مدارک بانکی در استان خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا حناساب» گفت: در پی وقوع چندین فقره جعل مدارک بانکی در یزد ماموران پلیس آگاهی استان فعالیت خود را در خصوص شناسایی و دستگیری جاعلان آغاز کردند.
وی اضافه کرد: پلیس در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه تعداد 2 نفر از جاعلان سابقه‌دار را شناسایی و دستگیر کرد.
سرپرست پلیس آگاهی استان یزد اظهار داشت: متهمان در بازجویی به 11 فقره جعل اسناد و مدارک بانکی و کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از این طریق اعتراف و به دادسرا معرفی شدند.
کشف محموله باله کوسه
زاهدان - باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران این یگان محموله باله کوسه ماهی کشف و ضبط کردند.
سربندردار بنی‌صدر اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حین عملیات پاس خروجی در بندر شهید کلانتری چابهار، یک فروند شناور ایرانی را که عازم کشور امارات متحده عربی بود توقیف کردند.
وی افزود: این شناور حاوی محموله‌ای به وزن 1600 کیلوگرم «باله کوسه ماهی» بود که با هوشیاری پرسنل گارد بندر شناسایی، کشف و ضبط شد.
بنی‌صدر اعلام کرد: در این رابطه سه نفر بازداشت و لنج حاوی «باله‌های کوسه» توقیف و با تشکیل پرونده قضایی، متهمین به مراجع قضائی شهرستان چابهار تحویل داده شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: طبق اظهارات کارشناسان محیط زیست جریمه این باله‌ها که از صید 1400 قطعه کوسه ماهی به دست آمده، 420 میلیارد ریال برآورد شده است.
آتش در جنگل
رامسر - ایسنا: مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رامسر از آتش‌سوزی در جنگل اشکته چال این شهرستان خبر داد.
جمشید زیتونی افزود: 3هزار مترمربع جنگل دچار آتش‌سوزی شده بود که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی رامسر، دهیاری جواهرده و منابع طبیعی مهار شد.
بنابر این گزارش هنوز میزان خسارت این آتش‌سوزی اعلام نشده است.
دستگیری شکارچی غیرمجاز
بستان‌آباد - خبرگزاری صداوسیما: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بستان‌آباد از دستگیری 3 شکارچی متخلف حین شکار خبر داد.
محمدرضا فقهی‌فرهمند گفت: از این شکارچیان لاشه سه قطعه کبک، 3 قبضه سلاح شکاری و 11 عدد فشنگ کشف و ضبط شد.
وی افزود: این افراد با تشکیل پرونده و پرداخت شش میلیون ریال جریمه ضرر و زیان به محیط زیست، به مقامات قضایی شهرستان تحویل داده شدند.
نجات گردشگران گرفتار
اهواز - ایرنا: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اندیکا گفت: 64 گردشگر خوزستانی گرفتار در برف در منطقه لبد بازفت از توابع استان چهارمحال و بختیاری و مرز خوزستان توسط نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات تاراز این شهرستان نجات پیدا کردند.
ایمان نوروزی اظهار کرد: روز جمعه خبری مبنی بر نقص فنی خودروی گردشگران خوزستانی در منطقه لبد بخش بازفت از مناطق هم‌مرز با منطقه تاراز شهرستان اندیکا، گزارش شد. امدادگران بعد از طی مسافت 40 کیلومتر با خودروهای امدادی توانستند گردشگران را در چند نوبت به پایگاه تاراز منتقل کرده و اسکان دهند.
کشف ماشین‌آلات قاچاق
قائم‌شهر - ایلنا: فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر از کشف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق خبر داد.
سرهنگ محمدولی مرادی گفت: درپی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق ساخت کشور آلمان را به صورت غیرقانونی وارد کشور کرده و برای فروش به نمایشگاهی در جاده بابل انتقال داده است، ماموران با انجام تحقیقات پلیسی با شناسایی و کشف بیل مکانیکی قاچاق در آدرس اعلامی با هماهنگی قضائی این ماشین‌آلات را توقیف کردند.
وی ارزش ریالی این بیل مکانیکی قاچاق را 15 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
لوازم‌التحریر قاچاق
سرویس شهرستا‌ن‌ها: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از کشف محموله ترانزیتی لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی قاچاق خبر داد.
سرتیپ قادر کریمی گفت: پس از ردزنی‌های گسترده اطلاعاتی، پلیس آگاهی شهرستان نیشابور خودروی تریلر ترانزیتی حامل کالای قاچاق را در مبدا ورودی نیشابور
 متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از تریلر 467 کارتن شامل انواع لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی قاچاق که بنابر اعلام نظر اولیه کارشناس 5 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد قیمت شده، کشف شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: یک متهم 34 ساله در این رابطه دستگیر شد.