kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
نگاهی به تصمیمات نابخردانه شیطان بزرگ و مقاومت مردم فلسطین- بخش پایانی

یکپارچگی امت اسلامی در دفــاع از مظلومیت فلسطین




 
   فریده شریفی
   من فلسطینی‌ام، اینجا سرزمین من است، ما ریشه داریم در آبراهش، ریشه داریم در تاریخش،‌ در نان نازکش، در زیتونش، در گندم زردگونش، ما ریشه داریم در وجدانش.
ماندگاریم چون نقش بر فولادش در پیامبر والایش، در قرآنش، اگر گلی را نابود کنید، عطرش خواهد ماند. ما پراکنده‌ایم در باد، در آب و در گیاه، ما تنیده‌ایم در رنگ‌ها و صداها.
گریزتان نیست، در هر بیتی تفنگی است
از کرانه نیل تا فرات، هرگز با ما نخواهید آسود
همیشه در انتظار ما باشید
مردان ما بی‌گاه سر می‌رسند
در خشم آذرخش و در رگبار باران
در عبای پیامبر می‌آیند یا در شمشیر اصحاب
همیشه به یاد بسپارید
آمریکا با همه توش و توانش
با همه آزارگری‌اش
هرگز پرندگان را از پرواز باز نتواند داشت.
«نزار قبانی شاعر نامدار سوری»
امروز فلسطین متعلق به همه مسلمانان جهان است و برای هر انسان با هر مذهب و هر ایدئولوژی لازم است با مسائل مربوط به ملت فلسطین آشنا شود و نسبت به آن احساس مسئولیت کند، ملت فلسطین تنها نیست و همه مسلمانان بر خود واجب می‌دانند که حقوق این مردم مظلوم را از دشمنان پس بگیرند. تحرکی که اخیرا با تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف آغاز شد هرگز خاموش نخواهد شد و جهان اسلام ثابت خواهد کرد که مسلمانان مظلوم فلسطین از حمایت‌های جهانی و پشتیبانی مردمی برخوردارند که اجازه نخواهند داد حقوق مسلم آنها توسط متجاوزین پایمال شود.
ملت‌ها بزرگ‌ترین حامی مسئله فلسطین
فلسطینی‌هایی که در خیابان‌های فلسطین با اشغالگران صهیونیست در حال درگیری و مبارزه هستند به خوبی می‌دانند که جهان اسلام و ملت‌های مسلمان از آنها پشتیبانی می‌کنند و حامی‌شان هستند. واکنش‌های جهانی به اقدام ترامپ نشان داد که مردم آزادیخواه جهان نیز همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین هستند و با هرگونه تجاوز، زورگویی و اشغالگری مخالف هستند.
«محمد اسماعیل سعیدی» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره مداخله آمریکایی‌ها در امور فلسطین می‌گوید: «آمریکایی‌ها سالیان سال است که با فتنه‌انگیزی و تفرقه میان کشورهای اسلامی در پی کسب منافع خود هستند اما همواره با ظاهرسازی در قالب فعالان حقوق بشری اهداف خود را به پیش برده‌اند. اقدام ترامپ درباره انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس و در واقع به رسمیت شناختن این شهر فلسطینی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پرده از ذات پلید آمریکا برداشت و دنیا به جنایات و همدستی آمریکایی‌ها با رژیم صهیونیستی بیش از گذشته واقف شد.
وی سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال اقدامات ترامپ و رژیم صهیونیستی را خیانت در حق قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین عنوان می‌کند و می‌گوید: «نباید به موضوع فلسطین بی‌تفاوت بود،‌ چرا که عدم توجه مسلمانان، ‌استکبار جهانی را گستاخ‌تر و راه را برای تصمیمات و اقدامات وقیح‌شان باز خواهد کرد.»
این نماینده مجلس با بیان اینکه قدس شریف اولین قبله مسلمانان است و نباید به این مکان مقدس به عنوان قطعه‌ای از خاک فلسطین نگاه کنیم اضافه می‌کند: «پس از پیروزی جبهه مقاومت بر داعش که باعث سرافرازی تمام مسلمانان شد، موضوع فلسطین اشغالی باید از مهم‌ترین دغدغه‌های مسلمین باشد چرا که این خاک تنها متعلق به فلسطینیان نیست، امروز دفاع از بیت‌المقدس همچون دفاع از حریم آل‌الله در عراق و سوریه ضرورت دارد.
آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این باره می‌گوید: «آمریکا ثابت کرد در راس همه عداوت‌ها با قرآن و پیامبر(ص) است و قبله اول مسلمین را در اشغال یک مشت یهودی ناپاک نجس‌العین به عنوان پایتخت می‌شناسد. با این شرایط به اینها چشم داشتن و امید داشتن خیانت به پیامبر اکرم(ص) است.»
وی اضافه می‌کند: «آمریکا عرب‌ها را به میدان مذاکره آورد و آنها را فریب داد که قدس به قداست خود باقی می‌ماند و پایتخت اسرائیل نمی‌شود اما با این اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی فاتحه همه چیز را خواندند و مذاکرات دروغ و فریبی بیش نبود!»
حمایت خانه ملت از فلسطین
مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه سوم دی ماه با قید دو فوریت طرح حمایت از بیت‌المقدس و مخالفت قاطعانه با تصمیم ترامپ را تصویب کرد که در واقع نه بزرگی به ترامپ بود.
«امیر خجسته» نماینده مردم همدان و رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و فلسطین در مجلس شورای اسلامی درباره رای اکثریت نمایندگان مجلس به طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با قید دو فوریت می‌گوید:«طرحی که در مجلس تصویب شد تحت عنوان قدس پایتخت ابدی و دائمی فلسطین است طرحی است که بر مبنای آن همگان بدانند که هیچ قدرتی نمی‌تواند قدس را از جایگاه اصلی و ابدی‌اش خارج کند.»
وی اضافه می‌کند: «آمریکا طرح‌های بزرگی برای رژیم صهیونیستی دارد، آنها سناریوی از نیل تا فرات را طراحی کردند تا آن را اجرایی کنند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این مسئله ابطال گردید و اسرائیل در معرض خطر قرار گرفت.»
این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان می‌سازد که رژیم صهیونیستی دیگر جایی در منطقه ندارد. این رژیم نامشروع در معرض خطر است و حضور حزب‌الله در لبنان و هسته‌های مقاومت در فلسطین و همچنین شکست‌های پی‌درپی این رژیم در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، 51 روزه به خوبی نشان داد که با تمام حمایت‌هایی که از این رژیم می‌شود، اسرائیل در معرض خطر قرار دارد و نمی‌تواند روی پای خودش بایستد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین در مجلس شورای اسلامی به قدرتمندی ایران در منطقه نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: «جبهه غربی، صهیونیستی جنگ 8 ساله را به مردم ایران تحمیل کردند ولی در دستیابی به اهداف خود موفق نشدند به گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران قدرتمند‌تر شد و در حال حاضر قدرتمندترین کشور منطقه است. پس از این توطئه با این تحلیل که ایران و سوریه در مرکز اصلی مقاومت در منطقه هستند و باید مهار شوند تکفیری‌ها را در منطقه ایجاد کردند و همچنین اعلام کردند که تکلیف سوریه ظرف سه ماه یکسره خواهد شد اما مردم سوریه ایستادگی کردند و محور مقاومت به کمک مردم سوریه شتافت و تکفیری‌ها را شکست دادند.»
«حسن بهرام‌نیا» نماینده مردم نهاوند نیز درباره حمایت خانه ملت از مردم فلسطین می‌گوید: «نمایندگان مجلس در واکنش به اقدام غیرعاقلانه رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص قدس دوفوریت طرحی را تصویب کردند تا دشمنان بدانند که اگر چنین تصمیم گستاخانه‌ای بگیرند ایران و ملت‌های مسلمان همچنان ثابت‌قدم به دفاع از مظلومین می‌پردازند.»
وی اضافه می‌کند:‌«ایران حاضر است برای حمایت از مظلومین و احقاق حق مردم فلسطین هر هزینه‌ای بدهد ولی در مسیر رسیدن به آرمان‌های خود دچار انحراف نشود. به همین دلیل تصمیم مجلس شورای اسلامی در راستای اهدافی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه آن تشکیل شده است.»
تحلیلگران علت اتحاد و همبستگی آمریکا با رژیم صهیونیستی را معلول دو عامل می‌دانند: نخست اسلام‌زدایی فلسطین و به خصوص بیت‌المقدس چرا که اسلام بزرگ‌ترین مانع جلو راه استعمار و استکبار جهانی و حامی مستضعفین است و عامل دوم اینکه با تحکیم رژیم صهیونیستی در قلب جهان عرب، نفاق و اختلافات دولت‌های منطقه تقویت می‌گردد و این اختلاف باعث وابستگی و روی کار آمدن دولت‌های مزدور می‌گردد که در نتیجه زمینه تاراج و غارت ثروت‌های طبیعی و ملی منطقه غرب آسیا بهتر میسر می‌شود.
فلسطین و قدس شریف
از دیدگاه امام خمینی(ره)
بر کسی پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین عملکردهای انقلاب اسلامی در حوزه امت اسلامی و به طور ویژه در موضوع فلسطین است. آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره) درباره وحدت اسلامی باعث شد تا روند معادلات غرب آسیا شکل جدیدی به خود بگیرد و روح تازه‌ای در کالبد جریان‌های اسلامی در منطقه دمیده شود. در این میان گروه‌های مقاومت و جهادی در کشورهای فلسطین و لبنان که در نقطه عطف جهان اسلام حضور دارند بهره بیشتری از موج وحدت اسلامی برده و در نتیجه اندیشه‌های امام راحل(ره) تاثیر به سزایی در روند شکل‌گیری و مبارزه این جریان‌های مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس گذاشت. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معتقد بودند که مسئله فلسطین مسئله کیان اسلامی است و اسرائیل نه‌تنها یک رژیم نامشروع و غیرقانونی می‌باشد بلکه بزرگ‌ترین خطر برای ثبات جهانی و یک غده سرطانی در منطقه است.
ایشان اسرائیل را فرزند نامشروع زیاده‌خواهی و قدرت‌طلبی استعمار دانسته و نابودی آن را برای حفظ صلح و آزادی در جهان امری بدیهی و واجب می‌خواندند. در اندیشه حضرت امام(ره) تمامی خاک فلسطین متعلق به امت اسلام است و هیچ فرد یا دولتی حق ندارد که حتی یک وجب از آن را به دیگری واگذار نماید و هر گونه سازش بر سر این مسئله به معنای عناد با اسلام و شریعت محمدی(ص) به شمار می‌رود.
از سوی دیگر امام خمینی(ره) به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله انسانی می‌نگرند و جنایات رژیم صهیونیستی را علیه ملت فلسطین نشانه ضدیت این رژیم و حامیانش با انسانیت و آزادی می‌خوانند، در نتیجه وظیفه هر انسان از هر دین و مذهبی این است که به حمایت و دفاع از این ملت مظلوم برخیزد. امروزه تمامی جریان‌های فلسطینی که با اقبال عمومی مردم فلسطین روبه‌رو هستند و در شکل‌گیری و تداوم انتفاضه دوم نقش دارند تحت تاثیر مستقیم افکار حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند و تنها راه پیروزی را در نابودی کامل اسرائيل می‌دانند.