kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    دستگیری کلاهبردار
تبریز- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: فردی که یک میلیارد و 450 میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی کرده بود، توسط پلیس سایبری آذربایجان شرقی دستگیر شد.
سرهنگ محسن محمودی افزود: به دنبال شکایت از این فرد که مردم را تشویق به خرید ارز دیجیتالی برای کلاهبرداری می‌کرد، پلیس وی را شناسایی و دستگیر کرد.
کلاهبردار ارز دیجیتالی به جرم خود اعتراف کرد.
انهدام باند سارقان موتورسیکلت
البرز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند سارقان موتورسیکلت در این استان خبر داد.
سرتیپ مهدی محمودی افزود: این باند تاکنون 19 فقره سرقت موتورسیکلت در کارنامه جرمی خود دارند.
وی اضافه کرد: در این رابطه 3 سارق و 5 مالخر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
واژگونی خودرو
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تایباد از واژگونی خودروی تیبا در محور باخزر- تربت‌جام خبر داد.
سرهنگ علی میرجردوی گفت: در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو به علت برخورد تیبا با گاردریل در دم فوت کرد و راننده و سرنشین دیگر آن مصدوم شدند.
کارشناسان علت وقوع این حادثه را بی‌توجهی به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمطمئنه اعلام کردند.
انفجار خط لوله آب هفت‌تپه
اهواز- خبرگزاری صدا و سیما: انفجار خط لوله تغذیه کوره آب در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه هیچگونه خسارت جانی یا مالی در پی نداشت.
فرماندار شوش با اشاره به صدای انفجاری که در این شهرستان شنیده شد، گفت این حادثه مربوط به انفجار لوله آب تغذیه دیگ بخار این شرکت بوده است.عدنان غزی‌ کار اصلی این کوره را ایجاد بخار جهت توربین‌ها و تولید شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد و افزود: لوله گاز مذکور تعمیر شده است.
دستگیری شکارچی متخلف
مهاباد- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهاباد از دستگیری هشت نفر شکارچی متخلف و صید در تالاب بین‌المللی کانی برازان این شهرستان خبر داد.
فاروق سخنور گفت: از متخلفان سه رشته تور دام ماهیگیری، چهار قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، دو قبضه اسلحه شکاری مجاز و لاشه یک قطعه چنگر کشف و ضبط شد.سخنور اضافه کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.
کشف 5 تن برنج قاچاق در منوجان
کرمان- فارس: فرمانده انتظامی منوجان از کشف پنج تن برنج قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.
رضا محمدحسنی اظهار داشت:‌ در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ا رز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی کهنوج- بندرعباس به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند.
وی افزود: ماموران ضمن انتقال کامیون به پارکینگ و بررسی بیشتر، پنج تن برنج قاچاق به ارزش 280 میلیون ریال را از خودرو کشف کردند و در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه کالای قاچاق کشف شده تحویل مراجع قضایی شد.
حفاری غیرمجاز امامزاده
بوشهر- ایرنا: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتی استان بوشهر گفت: افراد سودجو و ناشناس اقدام به حفاری غیرقانونی در «امامزاده پیرسبز» روستای دهداری از تواقع این شهرستان کردند.
ابراهیم شفقت افزود: افراد سودجو در این حفاری قبر «امامزاده پیر سبز» را به عمق حدود یک متر حفاری کرده‌اند.
وی اضافه کرد: به احتمال زیاد هدف این افراد از حفاری قبر امامزاده پیر سبز کشف اشیا تاریخی، عتیقه، طلا و جواهرات قدیمی بوده است.
شفقت ادامه داد: ماموران پلیس انتظامی شهرستان دشتی پس از بررسی محل حفاری جست‌وجو و پیگیری برای شناسایی افراد سودجو را آغاز کرده‌اند.
پرنده شکاری دارای سیستم ردیاب ماهواره‌ای
زاهدان- ایسنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان موفق شد یک بهله پرنده شکاری که مجهز به سیستم ردیاب ماهواره‌ای بود را در مناطق حوزه شهرستان شناسایی و کشف کند.
پورملایی بیان کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص پیگیری یک بهله پرنده شکاری از نوع گونه عقاب صحرایی که به سیستم ردیاب ماهواره‌ای نیز مجهز شده، و در حوزه استان سیستان و بلوچستان و نزدیک شهرستان سراوان قابل مشاهده است، پیگیری‌ها و مراقبت‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت برای شناسایی و کشف پرنده موردنظر شروع شد.
وی اضافه کرد: با توجه به سیگنال‌های دریافتی و وسعت بسیار زیاد مناطق و همچنین وجود پستی و بلندی‌های فراوان در مناطق کوهستانی و پس از سه‌شبانه‌روز گشت و کنترل و دیده بانی، بالاخره لاشه پرنده علامت‌گذاری شده توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان کشف و ضبط شد.
پورملایی خاطرنشان کرد: پس از کشف لاشه پرنده شکاری مجهز به سیستم ردیاب ماهواره‌ای، یگان حفاظت اقدام به جمع‌آوری بقایای لاشه و ارسال به سازمان حفاظت محیط زیست کشور به منظور مطالعه و بررسی کرد.
پلمب 55 باشگاه ورزشی غیرمجاز
کرمانشاه- مهر:‌ دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه از پلمب 55 باشگاه ورزشی که به صورت غیرمجاز در استان فعالیت می‌کردند، خبر داد.وحید خسروی اظهار داشت: تعداد 16 باشگاه تاکنون نسبت به اصلاح و دریافت مجوزهای قانونی اقدام کرده‌اند.
وی تصریح کرد: این نظارت و بازرسی با تاکید بر ضرورت مبارزه با پدیده شوم و مذموم دوپینگ، برخورد با متخلفین عرضه کالاهای قاچاق و غیرمجاز در حوزه سلامت، دارا بودن کارت خدمات درمانی پزشکی ورزشی کلیه ورزشکاران و مربیان و مجوز فعالیت انجام و با متخلفین پس از ارائه تذکر سریعا برخورد و با نظر مقام قضایی نسبت به پلمب باشگاه‌های متخلف اقدام شد.
پزشک قلابی
قرچک- ایرنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک از دستگیری یک پزشک قلابی در این شهرستان خبر داد.
حسین لیاقتدار گفت:‌ در راستای اجرای طرح بازرسی از واحدهای درمانی شهرستان، کارشناسان شبکه بهداشت یک پزشک قلابی را در یکی از مناطق قرچک شناسایی کردند که با استفاده از مهر نظام پزشکی، در کنار دیگر پزشکان در یک مجموعه به کار طبابت مشغول بود.
وی افزود: این فرد خود را به عنوان پزشک پوست، مو و زیبایی معرفی کرده بود و نسبت به درمان مراجعین اقدام می‌کرد.
وی تصریح کرد: این فرد متقلب، دارای مدرک دیپلم بوده و هیچ‌گونه تخصصی در امر طبابت نداشت که پس از شناسایی، محل فعالیت این فرد پلمب و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.