kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
ادلب آخرین شهر اشغالی سوریه است

پیشروی سریع ارتش سوریه در ادلب تروریست‌ها جلسه اضطراری تشکیل دادند



در پی پیروزی‌های مداوم نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در استان «ادلب»، سرکرده‌های گروه تروریستی «جبهه النصره» در شهر «ادلب» جلسه اضطراری تشکیل دادند. ادلب آخرین شهر اشغالی سوریه و تنها امید باقی مانده تروریست‌های تکفیری در این کشور است.
تروریست‌های تکفیری و غیرتکفیری که پس از تحمل شکست‌های پی‌درپی، در شهر و استان «ادلب» پناه گرفته‌اند، طی یک هفته اخیر مجبور شده‌اند مناطق وسیعی را در جنوب این استان به نیروهای دولتی واگذار کنند و عقب بنشینند.
نیروهای دولتی پس از آزادسازی چندین شهرک و روستا، اکنون به دو کیلومتری شهرک راهبردی «سنجار» رسیده‌اند. البته، بر اساس آخرین گزارش‌ها، این شهرک نیز از لوث عناصر تروریستی، پاکسازی شده است.
با تسلط ارتش بر این شهرک، فرودگاه «ابوظهور» هم در نوبت آزادسازی قرار می‌گیرد و بدین ترتیب، ضربه مهلکی به تروریست‌ها وارد خواهد شد.
اما، این پیروزی‌های متوالی و پیشروی‌های بدون توقف، تروریست‌ها را آشفته و نگران کرده است، به طوری که سرکرده‌های گروه تروریستی «جبهه النصره» در ادلب نشست فوق‌العاده برگزار کردند تا به زعم خودشان، راه‌های مقابله با این پیشروی را بررسی کنند.به گزارش فارس، در این نشست که تصاویر آن را گروه تروریستی «جبهه تحریرالشام» در اینترنت منتشر کرده، سرکرده اصلی جبهه النصره موسوم به «ابومحمد الجولانی» هم حضور داشت و علائم شکست و اضطراب در چهره او و دیگر سرکرده‌های تروریستی، در این عکس مشهود است.در حال حاضر نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در 15 کیلومتری فرودگاه «ابوظهور» مستقر هستند.در بسیاری از روستاهای منطقه، مردم خودشان وارد عمل شدند و قبل از رسیدن نیروهای دولتی، تروریست‌ها را از روستاها بیرون کردند. به همین خاطر، نیروهای دولتی در پیشروی خود، با مانع جدی مواجه نیستند و این پیشروی‌ها به سرعت ادامه دارد.
انفجار در ادلب
به گزارش ایسنا، یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی خانه‌های مسکونی گروه «اجناد القوقاز» (سربازان قفقاز) منفجر شد و بر اساس آمارهای اولیه، 25 نفر بر اثر این انفجار کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. برخی از ساختمان‌ها نیز دچار حریق شدند.
اجناد القوقاز متشکل از صدها تروریست است که در مناطق جنوبی ادلب با نیروهای دولتی می‌جنگند. هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته‌اند.
خبرهای خوش از شرق دمشق
تلویزیون سوریه از موفقیت ارتش این کشور در شکستن محاصره پایگاه «حرستا» در شرق دمشق هم خبر داده است. در این عملیات که علاوه بر نیروهای دولتی و مقاومت، نیروی هوایی روسیه نیز مشارکت داشت، 64 تروریست وابسته به «فیلق الرحمن»، «احرارالشام» و «جبهه النصره» به هلاکت رسیدند. پیش از این، شماری از نیروهای ارتش سوریه در پایگاه نظامی «حرستا» تحت محاصره عناصر تروریستی قرار گرفته بودند.
سایر رویدادها
* به گزارش تسنیم، صدها کارمند در «دیرالزور» به ادارات خود بازگشتند. دیرالزور پس از سال‌ها نبرد، اخیرا از کنترل تروریست‌ها خارج شد.
* بر اساس اطلاعاتی که روسیه منتشر کرده است، آمریکا تسلیحات ویژه‌ای را در اختیار کردهای سوریه قرار داده است، تا آنها بتوانند مقابل ارتش سوریه بایستند!