kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

توضیحات شرکت ملی گاز ایران درباره یک خبر



 
  در پی درج خبری با عنوان «مردم روستاهای پلدختر از سرما به خود می‌لرزند» در صفحه هفت مورخ 96/10/6 روزنامه، شرکت ملی گاز ایران توضیحاتی به کیهان ارسال کرده است که در پی می‌آید.
به استحضار می‌رساند، شهرستان پلدختر دارای 330 روستا است که 105 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارند و طبق قانون، گازرسانی به این دسته از روستاها در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد. تا پیش از دولت یازدهم، تعداد کل روستاهای گازرسانی شده این شهرستان 9 روستا بود که اکنون 65 روستا(بیش از 60 درصد جمعیت روستایی پلدختر) به شبکه گاز وصل شده‌اند و توسعه گازرسانی به 13 روستای دیگر نیز در دست اجرا است.
محور افرینه با بیش از 25 روستا و هشت هزار نفر جمعیت از توابع پرجمعیت شهرستان پلدختر می‌باشد و به همین دلیل شرکت گاز استان لرستان با هدف خدمات‌رسانی بهتر و افزایش ضریب نفوذ گازرسانی در این منطقه نسبت به عقد قرارداد و اجرای پروژه در بهمن ماه سال گذشته اقدام لیکن به علت برخی مخالفت‌ها توسط معارضین مسیر خط گازرسانی و مشکلاتی که برای پیمانکاران مربوطه ایجاد شد، پروژه متوقف شد. از حدود یک ماه پیش مجددا عملیات اجرایی گازرسانی به روستای افرینه و روستاهای اطراف آن آغاز و هم‌اکنون وارد فاز اجرایی شده است که ان‌شاءا... با همکاری معارضین و مردم، روستاهای این محور و خود روستای افرینه با تعداد 1750 خانوار با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومان سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.