kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

ماموران آل‌خلیفه نائب رئیس ‌مجلس علمای شیعیان بحرین را هم بازداشت کردند


آل خلیفه نائب رئیس ‌مجلس علمای شیعیان بحرین را هم به اتهام دفاع از شیخ عیسی قاسم! دستگیر و به شش ماه حبس محکوم و بلافاصله  روانه زندان کرد.
رژیم آل خلیفه حکم صادره علیه حجت‌الاسلام «محمود العالی» را به اتهام دفاع از شیخ عیسی قاسم و انقلاب مردمی بحرین تایید کرد و وی برای تحمل شش ماه حبس بازداشت و راهی زندان کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده، دادگاه فرمایشی آل خلیفه پس از احضار این عالم شیعه، بلافاصله به وی دستبند زده و ضمن انتقال به دادگاه، فورا حکم را قرائت و از همان نقطه به زندان منتقل می‌کند!
این عالم برجسته بحرینی تیرماه سال گذشته نیز در اوج احضارها و بازداشت علمای شیعه درپی موضع‌گیری و دفاع از شیخ عیسی قاسم احضار شده بود.
گفتنی است آل خلیفه مدت‌هاست با پشت گرمی به کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر شیعیان، علما و روحانیون این کشور را بازداشت و به زندان‌های طویل‌المدت محکوم  می‌کند. بازداشت خانگی شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق که در زندان به سر می‌برد و دولت تصمیم دارد او را به هر قیمت ممکن در زندان نگه دارد از جمله این اقدامات است.
 بسیاری از بازداشت شدگان نیز با اتهام‌های واهی به اعدام محکوم و به شهادت رسیده‌اند.
در همین رابطه «شیخ علی الکربابادی» یکی از معارضان بحرینی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم احکام اعدام صادر شده علیه تعدادی از شهروندان بحرینی را سیاسی دانست و گفت: عربستان در تلاش برای ایجاد بحران در داخل کشورهای اسلامی منطقه است و این امر در مورد بحرین نیز صدق می‌کند. صدور احکام اعدام علیه تعدادی از جوانان بی‌گناه در بحرین بازتاب همین تلاش‌های عربستان است.
وی افزود، در سال 2017 نیز آل خلیفه تلاش کرد با صدور و اجرای حکم اعدام علیه تعدادی از شهروندان اراده مردم را درهم شکسته و آنان را مجبور به عقب‌نشینی از خواسته‌ها و مواضعشان کند. امسال نیز رژیم حاکم برای باج گرفتن از مردم سال جدید را با صدور چندین حکم اعدام آغاز کرده است.