kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
در جلسه دو ساعته با رئیس‌جمهور مطرح شد

مخالفت رؤسای کمیسیون‌های مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی


رئیس‌ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح جلسه دو ساعته «روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس‌جمهور» گفت: موضوع تطبیق بودجه سال ۹۷ با برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت تا این بودجه به شکلی تنظیم شود تا فشار کمتری به مردم تحمیل شود.
اللهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت در گفت‌و‌گو با میزان جزئیات جلسه دو ساعته صبح امروز «روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با رئیس‌جمهور» را تشریح کرد.
وی افزود: این جلسه، اولین جلسه مشترک روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس‌جمهور بود و در این جسله ۱۲ تن از روسای کمیسیون‌ها حضور داشتند.
رئیس‌«کمیسیون حقوقی و قضایی» مجلس شورای اسلامی با‌اشاره به طرح مسئله بودجه سال ۹۷ در این جلسه تأکید کرد: موضوع تطبیق بودجه سال ۹۷ با برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت تا این بودجه به شکلی تنظیم شود تا فشار کمتری به مردم تحمیل شود.
وی با ‌اشاره به بررسی مبحث حامل‌های انرژی در این جلسه بیان داشت: روسای کمیسیون‌های مجلس متفق‌القول در این جلسه بر عدم افزایش حامل‌های انرژی در بودجه سال ۹۷ تأکید داشتند چرا که این مسئله موجب تورم خواهد شد.
ملکشاهی با ‌اشاره به اینکه بررسی موضوع آسیب‌های اجتماعی از جمله سایر مباحث مطرح شده در این جلسه بود گفت: موضوع مواد مخدر وآسیب‌های آن و نحوه کنترل این موضوع در جامعه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر اساس این موضوع درخواست شده بود تا با اصلاح قانون، دولت ورود بیشتری به این موضوع داشته باشد.
رئیس ‌«کمیسیون حقوقی و قضایی» مجلس شورای اسلامی درادامه با‌ اشاره به بررسی موضوع تجمعات اخیر مردمی در این جلسه تصریح کرد: روسای کمیسیون‌ها در این رابطه نظرات تخصصی خود را مطرح کردند.
اگر لازم باشد
مردم جواب آشوبگران را خواهند داد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر با هم متحد باشیم تردید ندارم که مردم از ما حمایت می‌کنند، گفت: مردم 80 میلیون جمعیت است که اگر لازم باشد این مردم در روزهای آینده بیایند و از نظام حمایت کنند خواهید دید که چه جمعیت میلیونی در خیابان خواهد آمد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور دیروز در جلسه‌ای با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح موفقیت‌های جمهوری اسلامی اظهار داشت: این موفقیت‌ها، دشمن ما را عصبانی کرد، وحدت ما تیری بود بر چشم آنها، پیشرفت ما برای آنها غیرقابل تحمل بود، موفقیت ما در دنیای سیاست و در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آنها غیرقابل تحمل بود. موفقیت ما در منطقه برای آنها غیر قابل تحمل بود. شما می‌خواهید آنها انتقام نگیرند؟ شما می‌خواهید یک عده افراد را تحریک نکنند؟ ما می‌بایستی خودمان را برای این داستان آماده می‌کردیم. آنها به زبان و صراحت گفتند که ما این مشکل را به تهران می‌کشانیم و به زبان تصریح کردند نه اینکه تحلیل ما باشد.
روحانی تصریح کرد: ملت ایران با صلابت، به خوبی از این مشکلات عبور خواهد کرد. ملت ما یک اقلیت و گروه کوچک را که بیایند کاری انجام دهند، شعار خلاف قانون و خواست مردم بدهند و به مقدسات و ارزش‌های انقلاب توهین کرده و تخریب اموال عمومی بکنند، به خوبی جمع می‌کند. ملت بزرگ ما هم از چنین حوادثی زیاد دیده و هم به راحتی از اینها عبور کرده است، اینها که چیزی نیست.
رئیس‌جمهور افزود: دشمن در برابر پیشرفت‌ها و عظمت‌های ملت ساکت نمی‌ماند، البته اغفال شده‌هایی هم در جمع معترضین هستند که خواست به حق دارند، حالا مشکل دارند. موسسات غیرمجاز و تعاونی‌ها که ربطی به این دولت نداشته و حتی مجوز بانک مرکزی را هم نداشتند، اینها مجوز‌هایشان مجوزهای تعاونی برای دهه 80 و قدیمی است، ‌اشکالات و مشکلاتی داشتند، دولت برای اینکه این مسایل را حل کند، تاکنون 11 هزار میلیارد تومان، پول گذاشته، این بار سنگینی بر دوش دولت است. ما این کار را کردیم. به عهده ما نیست. مگر باید این را دولت حل کند؟ برخی رفتند به یک مؤسسه غیرمجاز اعتماد کردند و این را هم می‌گویند که به موسسه کاسپین بانک مرکزی مجوز داده، شما می‌دانید که موسسه فرشتگان، جزو آنهایی بود که داخل این نبود و مجاز نبود داخل این شود. نمی‌خواهم تفسیرش را بگویم یک قاضی‌ در یکی از شهرها ‌اشتباهی کرده و این گرفتاری برای ما درست کرده که ربطی به دولت ندارد.
روحانی اضافه کرد: ما باید مشکل مردم را به گونه‌ای حل می‌کردیم چرا که مردم گرفتار شده بودند لذا آمدیم پول‌های بیش از سه میلیون نفری که گرفتار بودند را با یک سود عادلانه‌ای پرداخت کردیم، حتی سود عادلانه هم به آنها داده شده است. از تعداد سپرده‌گذاران 98 درصد مسایل‌شان حل و فصل شده و 2 درصد مانده حالا ممکن است عدد پولشان بالا باشد ولی تعداد سپرده‌گذار 2 درصد است برای حل آن هم داریم تلاش می‌کنیم، یک مشکل قضایی بوده و مجوزهایی لازم بوده، فکر می‌کنم کارهایش را در همین هفته بتوانیم سامان دهیم که اموال آنها در اختیار قرار بگیرد، محاسبه و به آنها رسیدگی شود.