kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    مرگ خاموش
اصفهان - مهر: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: جوان 30 ساله کاشانی بر اثر گازگرفتگی فوت کرد.
روح‌الله فدائی اظهار داشت: روز یکشنبه یک مورد گازگرفتگی در بلوار چمران کاشان به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد و پس از دریافت تماس، گروه نجات ایستگاه شماره 4 بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
وی افزود: محل وقوع حادثه در ساختمان مسکونی بود و فرد موردنظر از بخاری دیواری بدون دودکش استفاده کرده بود که بسته بودن راه‌های ورودی هوا سبب انتشار گاز و مرگ این جوان شد.
سرقت 315 راس دام
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باند چهارنفره سرقت احشام وکشف 315 راس دام از آنان در قالب چهار فقره سرقت در شهرستان دلیجان خبر داد.
سرتیپ «کیومرث عزیزی» گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در نقاط مختلف شهرستان دلیجان، سرنخ‌هایی از اعضای یک باند سرقت به دست آمد و در ماه گذشته، زمانی که گزارش سرقت گوسفندان یکی از دامداری‌های شهرستان دلیجان به پلیس اعلام شد، بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه از وقوع سرقت، یکی از اعضای این باند سرقت، هنگام جابه‌جایی تعداد 30 راس گوسفند سرقت شده با یک دستگاه خودروی سواری در یکی از محورهای مواصلاتی استان شناسایی و دستگیر شد.
عزیزی اظهار داشت: با ادامه تحقیقات پلیس، 3 همدست دیگر وی نیز شناسایی و هر یک در عملیات جداگانه ازسوی پلیس دستگیر شدند.
وی با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت 315 رأس دام در قالب 4 فقره سرقت در شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند.
توقیف سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: ماموران ایستگاه بازرسی «شهید نوری» شاهرود به یک دستگاه تانکر حمل سوخت که از خراسان عازم تهران بود دستور ایست دادند.
سرهنگ «سیدمجتبی اشرفی» افزود: بعد از توقف خودرو مشخص شد تانکر حامل 30 هزار لیتر نفت سفید فاقد مدارک و مجوز قانونی است.وی با اشاره به اینکه خودرو به جرم حمل سوخت قاچاق توقیف شد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
وی، ارزش این محموله را بنابر اظهارنظر کارشناسان 550 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری در عملیاتی دیگر، وانت نیسان حامل 465 لیتر رنگ صنعتی به ارزشی بالغ بر 150 میلیون ریال را توقیف کردند.
خواب ابدی راننده خاور
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی «مهدیشهر» اظهار داشت: روشن کردن پیک‌نیک در خودرو و انتشار گاز مونوکسیدکربن، راننده 57 ساله خاور را به خواب ابدی فرستاد.
سرهنگ «ابوطالب حسینی» ادامه داد: روز شنبه 9 دی‌ماه درپی تماس شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان وگزارشی مبنی بر مرگ مشکوک یک نفر داخل خودرو، ماموران برای بررسی به محل حادثه در بلوار کارگر اعزام شدند و در بررسی‌های بعدی مشخص شد مرد 57 ساله‌ای که برای فروش علوفه از کرمانشاه به مهدیشهر آمده بود هنگام استراحت در داخل خودرو خاور به علت روشن کردن پیک‌نیک و انتشار مونوکسیدکربن، دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.حسینی خاطرنشان کرد: با حضور پزشکی قانونی و تایید مرگ این راننده، جسد به سردخانه منتقل شد و تحقیقات پلیس دراین خصوص همچنان ادامه دارد.
جاسازی 130 کیلو تریاک زیر بار خیار
اصفهان - خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار 130 کیلوگرم تریاک که زیر بار قانونی خیار جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ «جهانگیر کریمی» گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اصفهان مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد افیونی در حال انتقال محموله‌ای از جنوب کشور به مقصد استان تهران می‌باشد که وارد عمل شدند.وی افزود: کامیون فرد قاچاقچی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متوقف شد که مقدار 130 کیلوگرم تریاک از زیر بار قانونی خیار کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
کشف 514 کیلوگرم تریاک
فرمانده انتظامی سیرجان اظهار داشت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیرجان از انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر از جنوب کشور به سمت استان‌های مرکزی مطلع شدند.
محمدرضا ایران‌نژاد افزود: ماموران انتظامی با انجام پی‌جویی‌های پلیسی توقفگاه سوداگران مرگ را در یکی از محله‌های شهر سیرجان شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی، عملیات خود را برای انهدام این باند به مرحله اجرا گذاشتند.
وی بیان کرد: پلیس ضمن شناسایی محل حضور قاچاقچیان، این محل را محاصره کرده و طی یک عملیات غافلگیرانه، دو قاچاقچی را دستگیر کرد و در بازرسی از توقفگاه قاچاقچیان، 514 کیلوگرم تریاک کشف و دو دستگاه خودروی حامل مواد نیز توقیف شد.
آتش در جنگل‌های آمل
ساری - ایرنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل از آتش‌سوزی بیش از 15 هکتار از جنگل‌های منطقه «رزکه» بخش امامزاده عبدالله این شهرستان خبر داد.
نعمت‌الله کوهستانی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه نیروهای حاضر در محل، پوشش جنگلی سوخته شده از گونه‌های آزاد، راش و بلوط است.
منطقه جنگلی رزکه در مسیر خروجی آمل به تهران در جاده هراز واقع است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل از علت دقیق آتش‌سوزی در جنگل‌های امامزاده عبدالله در روزهای اخیر اظهار بی‌اطلاعی کرد و احتمال داد که افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و وجود برگ‌های خشک در جنگ از یک سو و بی‌توجهی همیشگی گردشگران و افرادی که پس از روشن کردن آتش‌ نسبت به خاموشی آن سهل‌انگاری می‌کنند از سوی دیگر سبب بروز چند آتش‌سوزی در ماه‌های اخیر در جنگل‌های شهرستان شده است.
شب یک‌شنبه نیز بخشی از جنگل‌های منطقه «کلرد» بخش امامزاده عبدالله دچار آتش‌سوزی شده بود.
حمل پوشاک با بونکر سیمان
تهران - ایرنا: ماموران گمرک بندر لافت از داخل یک دستگاه بونکر سیمان 22 گونی پوشاک ورزشی قاچاق به وزن 1/5 تن کشف کردند.
«جلیل شمشیری» رئیس گمرک بندر لافت با اعلام این خبر یادآور شد: این بونکر روز یک‌شنبه به صورت خالی وارد جزیره قشم شد و پس از جاسازی محموله در فضای تحتانی آن، قصد خروج کالا به صورت قاچاق را داشت که با هوشیاری کارکنان گمرک بندر لافت این محموله شناسایی و کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد جاسازی این محموله به شکل کاملا ماهرانه صورت گرفته بود که حتی با ورود به داخل مخزن قابل تشخیص نبود و پس از جدا شدن بونکر از کشنده، این فضای مخفی در قسمت اتصال به کامیون شناسایی شد.