kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
معاون وزیر نیرو:

عوارض توسعه برق پاک در استان‌های گرمسیر درصدی محاسبه می‌شود


معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق گفت:برای رعایت شرایط مردم خوزستان و استان‌های گرمسیر، از سال آینده عوارض توسعه برق پاک به صورت درصدی محاسبه می‌شود که در این صورت هزینه قبض‌ها تغییر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، هوشنگ فلاحتیان در آیین افتتاح پست 132/33کیلو ولت منطقه ملت اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عوارضی برای توسعه برق تجدیدپذیر و رسیدگی به برق روستاها بر روی قبوض برق محاسبه شده که تاکنون30 ریال به ازای هر کیلووات در ساعت تعیین شده که از سوی مجلس در حال بررسی برای تغییر است.
وی افزود: در حال حاضر در بیشتر نقاط استان خوزستان تعرفه‌های برق به صورت 9 ماه تعرفه مخفف گرمسیری محاسبه می‌شود که ارزان‌ترین نوع محاسبه برق در کشور است.
معاون وزیر نیرو در امور انرژی عنوان کرد: در خوزستان دو سطح محاسبه تعریف شده که طبق آن، مشترکانی که سه هزار تا سه هزار و 500 کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف کنند، مشمول تعرفه گرمسیری تخفیف 9 ماه از سال می‌شوند.
وی با تاکید بر لزوم استقرار الگوی صحیح مصرف در بین مردم گفت: اوج پیک مصرف در خوزستان در ماه‌های تیر و مرداد است و با افزایش بی‌رویه مصرف برق، آب و دیگر منابع، نمی‌توان پاسخگوی نیازها باشیم بنابراین باید تلاش کرد الگوی صحیح مصرف برای مردم توضیح داده شود.
فلاحتیان با بیان اینکه 12 درصد مردم خوزستان مشترکین پر مصرف هستند عنوان کرد: بر اساس آمارها 88 درصد مصرف‌کنندگان برق استان کمتر از الگو، مصرف برق دارند و بنابراین مبلغ قبض بالایی نخواهند داشت ولی مشترکانی که بیش از الگو، برق مصرف می‌کنند، مشمول ارقام بالا می‌شوند.
وی با ‌اشاره به لزوم تنظیم برق از سوی مشترکان خوزستانی گفت: اگر مشترکان پرمصرف برق در تابستان10 درصد صرفه‌جویی داشته باشند، علاوه‌بر پرداختن به مسئولیت ملی خود برای حمایت از سرمایه‌گذاری و کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم در صنعت برق، پایداری شبکه برق برقرار خواهد شد.
معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق یادآور شد: تاسیسات برق در دمای بالا تحت تاثیر تنش‌های حرارتی قرار گرفته و بازدهی نخستین را نخواهند داشت بنابراین نیاز است تا خوزستانی‌ها در تابستان آینده در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند و وزارت نیرو قول می‌دهد شرایط برق در سال آینده بهتر از امسال باشد.
وی بیان کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین میزان مصرف انرژی را دارد بنابر این مهم است که زیرساخت‌های برق از جمله ظرفیت نیروگاهی مورد نیاز و پست‌های برق در ولتاژ 400، 230، 132، 33 و 11 کیلو ولت را در سطح استان به میزان مورد نیاز برای عبور از پیک بار تابستان 97 آماده‌نماییم.