kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

امنیتی‌ترین شب اروپا سپری شد


سرویس خارجی -
رسانه‌های غربی نوشته‌اند، در شب سال نوي ميلادي ترس از حملات تروريستي موجب برقراري شديدترين و بي‌سابقه‌ترین تدابير امنيتي در کشورهاي اروپايي شده بود.
همزمان با آغاز سال نوی میلادی ترس از حملات تروریستی، دولت‌های اروپایی را واداشته بود تا در بالاترین سطح آمادگی به سر برند. نگرانی‌ها از وقوع حملات تروریستی در جشن‌های سال نوی میلادی زمانی بالا گرفت که گروه تروریستی داعش هفته گذشته در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، اروپایی‌ها را به حمله به جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی تهدید کرد. دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی غربی، این تهدیدها را جدی گرفتند زیرا سال گذشته در همین ایام، غرب شاهد حملاتی بود که در برجسته‌ترینشان، یک راننده کامیون، حاضران در بازار کریسمس در برلین پایتخت آلمان را زیر گرفت. تروریست‌های تکفیری جشن‌های سال نوی میلادی را بهترین فرصت برای پیاده کردن ترورهای کور خود می‌دانند تا به خیال خود نشان دهند هنوز از تب و تاب نیفتاده‌اند و می‌توانند به کشتن مردم بی‌گناه ادامه دهند.
سی‌ان‌ان اما در مورد افزایش تدابیر امنیتی در کشورهای اروپایی نوشته: «همزمان با برگزاری جشن‌های سال نوی میلادی در اروپا تدابیر امنیتی در کشورهای مختلف این قاره تشدید شده است. بر اساس گزارش سی‌ان‌ان همزمان با برگزاری جشن‌های سال نو در اروپا، پلیس مسلح انگلیس در خیابان‌ها به گشت‌زنی می‌پردازد. پلیس انگلیس همچنین اقدام به برپایی موانع در خیابان‌های لندن کرده است.نیک آلدوورث، رئیس پلیس لندن گفته تدابیری خاص در لندن درنظر گرفته شده است؛ تدابیری نظیر برپایی موانع، حضور پلیس با لباس متحدالشکل و حضور نامحسوس پلیس.»
پلیس فرانسه نیز از استقرار بیش 100 هزار مأمور پلیس در شهرهای مختلف فرانسه خبر داده بود. میشل دلپوئش، رئیس ‌پلیس پاریس در همین زمینه گفته: «اقداماتی که ما اعمال کرده‌ایم براساس بسیج قدرتمند ابزارهایمان است. بیش از 10 هزار و پانصد مأمور مرد و زن داخل و اطراف پاریس مستقر شده‌اند تا به این ترتیب امنیت پاریسی‌ها، گردشگران و بازدیدکنندگان را که در این زمان تعدادشان در پایتخت زیاد است، تضمین کنند. تهدید تروریسم هنوز هم بالاست.»
در شهر برلین، پایتخت آلمان نیز نیروهای پلیس در خیابان‌ها مستقر شده‌اند. افزون بر این، در برلین نقاط امنیتی و چادرهای صلیب سرخ نیز برپا شده است. این مراکز در پی تعرض به صدها زن در شهر کلن آلمان در جشن سال نو پارسال برپا شده است.
گفتنی است، زمان یورش تروریست‌های تکفیری به عراق و سوریه همین کشورهای غربی به شدت از آنها به هر شکل ممکن حمایت می‌کردند بدون این‌که، به هشدارها درباره تبعات این حماقت توجه کنند. حالا اما با شکست تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه و در حالی که مردم این دو کشور جشن پایان داعش را می‌گیرند، غربی‌ها در عزای حملات تروریست‌های بازگشته به سر می‌برند.