kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

انصارالله زیردریایی تجسسی سعودی‌ها را غنیمت گرفت


 نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن می‌گویند این بار موفق شده‌اند یک فروند زیردریایی تجسسی ائتلاف متجاوز را در آب‌های منطقه‌ای یمن به غنیمت بگیرند.
همزمان با شدت گرفتن تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن، انقلابیون یمنی نیز عملیات خود علیه دشمن را شدت بخشیده‌اند. در این راستا سه بار ریاض توسط موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته شده و حالا هم خبر رسیده که یکی از زیردریایی‌های آل‌سعود توسط انقلابیون یمن به غنیمت گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری «ابنا»، نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن اعلام کرده‌اند یک فروند زیردریایی تجسسی ائتلاف متجاوز را در آب‌های منطقه‌ای یمن به غنیمت گرفته‌اند. این زیردریایی، هوشمند و از کلاس (ریموس ۶۰۰) ساخت آمریکا است و در مأموریت‌های جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و وزن آن ۵۰۰ کیلوگرم و طول آن نیز 3 متر و 25 می‌باشد.
این نوع زیردریایی‌ها دارای حسگر صوتی هستند و با استفاده از آن به شناسایی مین‌های دریایی و نقشه‌برداری از سطح دریا می‌پردازند. دوربین این زیردریایی ساخت شرکت «هردوید» وابسته به شرکت حمل‌ونقل دریایی «کونگسبر» است. ریموس ۶۰۰ شبیه رباتی است که برای جست‌وجوی هواپیمای گمشده خطوط هوایی مالزی مورد استفاده قرار گرفت. نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن طی ۱۰۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور ۱۰ فروند کشتی و ناوچه و تعدادی قایق‌های جنگی متعلق به متجاوزان را هدف قرار داده است. نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن بارها بر آمادگی بالای خود برای مقابله با هرگونه تهدیدی در سواحل یمن تأکید کرده‌اند.