kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

بمباران شهرهای یمن بی‌وقفه ادامه دارد، دیروز ده‌ها غیرنظامی دیگر قتل‌عام شدند



جنگنده‌های سعودی این بار استان الحدیده را بمباران کرده و 34 غیرنظامی را به طرز فجیعی قتل‌عام کردند.
فقط چند روز از گزارش سازمان ملل در مورد شهادت 109 غیرنظامی یمنی طی 10 روز توسط آل‌سعود گذشته که ائتلاف سعودی جنایت دیگری را در یمن رقم زد. جنگنده‌های سعودی دیروز سه خودرو را در نزدیکی یکی از رستوران‌‎های منطقه الجراحی در استان الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار دادند. شبکه خبری المنار می‌گوید در این حملات، 34 نفر از مردم یمن کشته شدند. منابع بیمارستانی هم گفته‌اند وضعیت جسمانی تعدادی از زخمی‌ها وخیم است و از همین روی، احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد، اجساد برخی از این قربانیان تکه تکه شده یا سوخته است.
بحران یمن بی‌سابقه است
از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت، برنامه جهانی غذا و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ مشترکی نسبت به شرایط انسانی در یمن و احتمال وقوع فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ در این کشور هشدار دادند.
 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده: «خانواده‌های یمنی بیش از ۱۰۰۰ روز است بدون داشتن غذا و آب آشامیدنی سالم و کافی زندگی می‌کنند.» جیمی مک‌گولدریک، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن نیز به تازگی از موارد نقض حقوق بشر در یمن از سوی طرف‌های مختلف سخن گفته بود.
یونیسف و سازمان جهانی بهداشت نیز نسبت به تبدیل بحران انسانی یمن به «فاجعه‌ای عمیق» هشدار داده و اعلام کرده ۷۵ درصد از مردم یمن به کمک‌های فوری نیاز داشته و بیش از ۱۱ میلیون کودک هرگز بدون این کمک‌ها نخواهند توانست زنده بمانند.
این دو سازمان اعلام کردند: «خانواده‌های یمنی اکنون دیگر حاضر به تحمل یک روز دیگر از جنگ و درگیری نبوده و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ائتلاف عربی برای ورود سوخت موجب وخامت بحران آب شده و کار در بیمارستان‌ها را تعطیل کرده است. این امر خود احتمال شیوع بیشتر بیماری‌های واگیردار از جمله وبا را در پی دارد.»