kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
طبق گزارش تازه سازمان ملل

سعودی‌ها طی 10 روز گذشته109 غیرنظامی را در یمن قتل‌عام کرده‌اند


سرویس خارجی -
سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود از اوضاع یمن اعلام کرده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در 10 روز گذشته باعث شهادت چیزی حدود 109 غیر نظامی شده‌اند.
موج حملات وحشیانه آل‌سعود به مردم بیگناه یمن هفته گذشته شدت گرفت و استان‌های مختلفی آماج حملات جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند. سازمان ملل که متهم به انفعال و بعضا حتی، جانبداری در جنگ یمن به سود عربستان است، این بار نیز به ارائه گزارش اکتفا کرده و گفته طی 10 روز گذشته سعودی‌ها 109 غیر نظامی و زن و کودک یمنی را کشته‌اند. سازمان ملل سپس ابراز نگرانی کرد!
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رويترز، يک مقام بلندپايه سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرده حملات هوايي ائتلاف سعودي عليه يمن در 10 روز گذشته به کشته شدن 109 غيرنظامي از جمله 54 نفر در يک بازار شلوغ و 14 عضو يک خانواده در يک مزرعه منجر شده است. «جيمي مک گلدريک» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد سپس اين جنگ را «بي معني و بيهوده» ناميده که انتقادي مستقيم و غيرمعمول از جنگي به شمار مي‌رود که ائتلاف سعودي با حمايت آمريکا، انگليس و برخي ديگر از کشورها دخيل هستند.
در بیانیه‌ای که «مک گلدريک» در این باره منتشر کرده آمده: «حملات هوايي ائتلاف سعودي بازاري شلوغ را در استان تعز هدف قرار داد که براثر آن 54 نفر کشته و 32 نفر زخمي شدند که هشت نفر از کشته‌شدگان و شش نفر از زخمي‌ها را کودکان تشکيل مي‌دهند. در حمله‌اي ديگر در همان روز که در آن، مزرعه اي در استان الحديده هدف قرار گرفت 14 نفر کشته شدند. براثر حملات هوايي در ديگر نقاط يمن نيز بيش از 41 غيرنظامي کشته و 43 نفر ديگر کشته شدند. همه اين غيرنظاميان ظرف مدت 10 روز براثر اين حملات هوايي کشته و زخمي شده‌اند.»
در اين بيانيه همچنین می‌خوانیم: «اين حوادث نشان‌دهنده بي‌توجهي کامل به حقوق بشر و جان افراد از سوي همه طرف‌ها ازجمله ائتلاف سعودي است و نشان مي‌دهد اين جنگ، جنگي بيهوده و بي‌معني است که تنها ويراني کشور و درد و رنج بي‌حد و اندازه مردم را درپي داشته است. مک گلدريک تاکيد کرد، بر اساس حقوق بين‌الملل، همه طرف هاي درگير در جنگ بايد از هدف قرار دادن غيرنظاميان و زيرساخت غيرنظامي خودداري کنند.»