kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

کابوس داعش دست از سر غرب بر نمی دارد استقرار 100 هزار نظامی در خیابان های فرانسه


دولت فرانسه می‌گوید حدود 100 هزار نیرو را به منظور تامین امنیت در تعطیلات کریسمس در این کشور مستقر کرده است.
 کار داعش در سوریه و عراق تمام شده، اما گویا کار این تروریست‌های تکفیری تازه در کشورهای غربی و به‌خصوص فرانسه تازه آغاز شده است. بر اساس گزارش‌ها هزاران داعشی غربی بعد از سقوط داعش در سوریه و عراق راهی شهرهای خود در اروپا شده‌اند. در فرانسه همچنان نگرانی فراوانی درباره امکان وقوع حملات تروریستی وجود دارد. طی 2 سال گذشته صد‌ها انسان بی‌گناه در حملات تروریستی در شهرهای مختلف فرانسه کشته شده‌اند و صدها تروریست نیز دستگیر شده‌اند. در آستانه سال نوی میلادی اما دولت فرانسه گفته حدود 100 هزار نیروی پلیس و سرباز در این کشور مستقر کرده تا از بروز حملات احتمالی افراط‌گرایان جلوگیری شود. بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،  وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که با وجود امکان بالای وقوع اقدامات تروریستی، این نیروها برای تامین امنیت در نظر گرفته شده‌اند. قرار است این نیروها بر بازارهای کریسمس، مراکز مذهبی، مراکز حمل‌ونقل عمومی و نیز مناطقی که گردشگران در آن نقاط تردد می‌کنند نظارت داشته باشند.
در چارچوب قانون جدیدی که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در زمینه  مقابله با تروریسم  و تشدید تدابیر امنیتی اعمال کرده است،  پلیس این کشور اختیارات فراوانی به دست آورده است. بر اساس گزارش‌ها غیر از فرانسه در سایر کشورهای اروپایی نیز وضعیت کم و بیش مشابهی حاکم است و دولت‌های اروپایی هزاران نیرو در مناطق حساس شهرهای خود مستقر خواهند کرد تا در تعطیلات سال نوی مسیحی از گزند حملات تروریستی در امان باشند.
فرانسه از مهم‌ترین حامیان گروه‌های تروریستی برای براندازی دولت سوریه بود  و به هشدارها0 درباره کمانه کردن تیر تروریست‌های تکفیری به سمت حامیانش، هیچ توجهی نمی‌کرد!