kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲

فتوای تازه مفتی اعظم آل‌سعود؛ تظاهرات علیه حکام عرب حرام است!


مفتی اعظم رژیم آل‌سعود که تظاهرات علیه اسرائیل را محکوم کرده بود، حالا هرگونه تظاهرات علیه حاکمان فاسد و شیوخ عرب را حرام اعلام کرده است.
«عبدالعزیز آل‌شیخ» تظاهرات علیه حاکمان فاسد را حرام اعلام کرد. این درحالی است که این مفتی وهابی درباره فساد موجود در عربستان و برپایی جشن‌های مختلط و ...، سکوت اختیار کرده است.
براساس تصاویر ویدئویی که از آل‌شیخ در اینترنت منتشر شده، این مفتی وهابی گفته، «تظاهرات به تحقق اهداف ملت کمکی نمی‌کند... تظاهرات فقط هرج‌ومرج و دادوفریاد است و شاید نتیجه آن، تخریب و ویرانی باشد و فایده‌ای ندارد.»
کاربران شبکه‌های اجتماعی هم اظهارات آل‌شیخ را دستمایه طنز و تمسخر قرار داده‌اند. یکی از این کاربران نوشته: «حضرت ایشان (آل‌شیخ) تظاهرات برای حمایت از قدس، مسجدالاقصی و مسائل ملت را حرام اعلام کرده، و در همان حال، دربرابر جشن‌های طرب‌انگیز و غنا سکوت می‌کند.» علاوه برآن، آل‌شیخ و علمای وهابی تحت ریاست وی، در باره اقدامات ضد اسلامی و غیرانسانی رژیم آل‌سعود در عربستان و منطقه، خصوصا در یمن، سکوت اختیار کرده‌اند.نکته درخور تامل دیگر اینکه آنها در برابر طرح رئیس‌جمهوری آمریکا جهت انتقال سفارت به قدس نیز کاملا ساکت هستند. آل‌شیخ قبلا فلسطینی‌ها را نیز با فتوای خود، نواخته و اعلام کرده بود که آنها به خاطر حمله به اسرائیلی‌ها، تروریست هستند!