kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

نمایش همبستگی و اقتدار مردم سوریه در مراسم نخستین سالگرد آزادسازی حلب



مردم سوریه در شهر حلب با برگزاری جشنی باشکوه، اقتدار و همبستگی خود در دفاع از سرزمین‌شان را به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مردم سوریه خصوصاً ساکنان حلب به‌همراه مسئولان این کشور روز پنجشنبه به مناسبت نخستین سالگرد آزادسازی حلب از دست تروریست‌ها، با برگزاری جشن بزرگ و باشکوهی، همبستگی و اقتدار خود را به رخ تروریست‌ها و حامیانشان کشیدند.
در این مراسم که با عنوان «حلب تنتصر» (حلب پیروز می‌شود) توسط مؤسسه اطلاع‌رسانی عربی سوریه و با حضور گسترده مردم برگزار شد «محمد رامز ترجمان» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تأکید کرد: «امروز ما پیروزی حلب در برابر تروریسم را جشن می‌گیریم؛ حلبی که رونق، زندگی، تمدن و فرهنگ خود را پس گرفته است.»
وی اظهار داشت که پیروزی حلب، پیروزی تمدن و تاریخ سوریه و پیروزی هر انسان شرافتمندی است.
این وزیر سوری همچنین تصریح کرد که در گوشه و کنار حلب، داستان ایستادگی، صبر و پیروزی نوشته شده است، ما نیز «در سراسر کشور این پیروزی را جشن می‌گیریم».
وی در پایان خاطر نشان کرد که مرحله آتی نیازمند به کار بستن کل توانمندی و تلاش است تا آنچه تروریسم نابود کرده، مجدداً ساخته شود.
در این جشن عظیم، استاندار، رئیس‌پلیس و رئیس‌ شورای‌شهر حلب و اعضای دفتر اجرایی شورای استانداری نیز حضور داشتند.
تحلیلگران در واکنش به برگزاری این مراسم و حضور گسترده و خیره‌کننده مردم در این نمایش بزرگ، آن را نمایش همبستگی و همدلی سوری‌ها و حمایت آنها از بشار اسد و نظام این کشور ارزیابی کرده‌اند. به اعتقاد آنها این ابراز انزجار از تروریست‌ها و حامیانشان، دروغ بودن تبلیغات غربی عربی مبنی بر وجود شکاف بین مردم و نظام سوریه را برملا می‌کند.
همچنین، مشارکت انبوه و با نشاط مردم سوریه در جشنی با این ابعاد، آن هم در مکانی که تا سال گذشته بیشتر آن در‌اشغال تروریست‌ها بوده است و غربی‌ها مدعی بودند که خود مردم سوریه هستند که با دولت بشار اسد می‌جنگند، پرده از این حقیقت برمی‌دارد که آمریکا و غرب تلاش می‌کنند با بهره‌گیری از امپریالیسم رسانه‌ای و حربه‌هایی همچون حقوق بشر و دموکراسی، حقیقت را قربانی منافع نامشروع خود در منطقه سازند.