kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

اخبار کوتاه از فوتبال


خونه‌به‌خونه با حذف گسترش فولاد به نیمه نهایی رسید
تیم فوتبال خونه به خونه با شکست دادن گسترش تبریز دومین تیم لیگ برتری را از رقابتهای جام حذفی کنار گذاشت.تیم فوتبال خونه به خونه بابل در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور از ساعت ۱۳:۴۵ دیروز در خانه خود میزبان تیم لیگ برتری گسترش فولاد تبریز بود. شاگردان جواد نکونام در یک بازی حساس توانستند میهمان لیگ برتری خود را با ۲ گل مغلوب کرده تا بعد از سیاه جامگان، دومین تیم لیگ برتری را نیز از سر راه خود در جام حذفی کنار زده و یک گام دیگر در جام موسوم به جام شگفتی ها پیش روی کنند.در این مسابقه محمد میری در دقیقه ۵۴ اولین گل تیم میزبان را به ثمر رساند.  روح الله باقری مهاجم گلزن خونه به خونه در دقیقه ۸۸ دومین گل را به تیم گسترش زد تا تیر خلاص را به شاگردان کریمی زده باشد.دیگر دیدار دیروز قرار بود بین تیم های استقلال و ایرانجوان باشد که این بازی به دلیل آلودگی هوا در تهران کنسل شد و بنا به اعلام مسئولین به احتمال زیاد روز چهارشنبه برگزار می شود.
دو دیدار دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی قرار است امروز برگزار ‌شود که در یکی از این دیدارها پرسپولیس میزبان صنعت نفت آبادان است. البته عصر روز گذشته کریمی معاون عمرانی استانداری تهران از لغو این بازی به دلیل آلودگی هوا خبر داد ولی در صورتی که از آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه کاسته شود، احتمال می رود این بازی ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادی برگزار شود. در دیگر بازی امروز استقلال خوزستان از ساعت 14 به مصاف تراکتورسازی تبریز می‌رود.
اعلام اسامی سه نامزد نهایی بازیکن سال آفریقا
کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) اسامی سه کاندیدای نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن سال این قاره را اعلام کرد که بر این اساس محمد صلاح از مصر، پی‌یر امریک اوبامیانگ از گابن و سادیو مانه از سنگال برای کسب این عنوان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. محمد صلاح  اخیرا جایزه بهترین بازیکن آفریقایی فوتبال جهان در سال 2017 را با آرای کارشناسان فوتبالی شبکه BBC دریافت کرد. نکته جالب در این بین عدم حضور ریاض محرز الجزایری در بین سه کاندیدای نهایی بود، بازیکنی که سال گذشته عنوان بهترین بازیکن قاره آفریقا را از آن خود کرد.همچنین تیم‌های کامرون، مصر و نیجریه، کاندیدای دریافت عنوان بهترین تیم ملی سال قاره آفریقا شدند. مراسم معرفی بهترین‌های قاره آفریقا قرار است چهاردهم دی ماه در شهر آکرا، پایتخت غنا برگزار خواهد شد.
شفر: رحمتی از استقلال جدا نمی‌شود
وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به گفت‌وگویی که از او در یکی از رسانه‌ها در خصوص جدایی مهدی رحمتی و مهدی قائدی منتشر شده است، گفت: من مصاحبه‌ای در این زمینه نکرده‌ام و آن‌طور که از مهدی رحمتی هم سؤال کردم، او هم مصاحبه‌ای انجام نداده است. تیم ما در شرایط بسیار خوبی است و می‌خواهیم با تمام قدرت کارمان را در لیگ و جام حذفی ادامه دهیم و طبق صحبتی هم که با رحمتی داشتم، اعلام کرد از استقلال جدا نخواهد شد. وی افزود: هیچ اظهار نظری در مورد هیچ بازیکنی از جمله مهدی قائدی انجام ندادم. اگر بخواهم اظهار نظری در مورد هر موضوعی داشته باشم، این کار را در یک کنفرانس رسمی یا از طریق سایت باشگاه انجام خواهم داد.
تمدید قرارداد پورعلی‌گنجی با تیم السد قطر
باشگاه السد قطر اعلام کرد که قرارداد مرتضی پورعلی‌گنجی، ملی‌پوش ایرانی تا پایان فصل جاری لیگ ستارگان تمدید شده است. این مدافع ایرانی دومین فصل حضورش در تیم السد دوحه را سپری می‌کند.تیم السد قطر در گروه C لیگ قهرمانان آسیا نیز با تیم‌های پرسپولیس ایران و الوصل امارات قرار دارد. تیم چهارم نیز در مرحله پلی‌آف مشخص خواهد شد.
کریمی دومین بازیکن جدا شده از استقلال
یعقوب کریمی هافبک استقلال را باید بعد از بیت سعید دومین بازیکن جدا شده از این تیم دانست.کریمی هافبک تیم فوتبال استقلال تهران صبح دیروز جلسه ای را با مسئولین باشگاه برگزار کرد که در پایان این جلسه تصمیم گرفت از جمع آبی پوشان در نیم فصل دوم جدا شود. کریمی که از بازیکنان نسبتا قدیمی استقلال محسوب می شد و از بازیکنان آکادمی این باشگاه به حساب می آید، اعلام کرد تیم جدیدش را به زودی از بین تیم هایی که خواهان به خدمت گرفتن او هستند انتخاب و اعلام می‌کند.
زین الدین زیدان و ۸ جام در ۷۱۴ روز!
زین الدین زیدان به همراه رئال مادرید توانست در ۷۱۴ روز هشت جام فتح کند. رئال مادرید با قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها پر افتخارترین سال خود را در ۱۱۵ سال گذشته به ثبت رساند. سفیدپوشان توانستند در سال ۲۰۱۷ پنج عنوان دیگر به افتخارات باشگاه ‌اضافه کنند. یکی از عاملان اصلی این اتفاق زین الدین زیدان است. عملکرد سرمربی فرانسوی رئال مادرید در دو سال گذشته باعث شده چنین آماری به ثبت برسد. او در این ۷۱۴ روز هشت جام قهرمانی را (یک لالیگا، دو لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپر جام اروپا، دو جام جهانی باشگاه و یک سوپر جام ‌اسپانیا) به همراه تیم مادریدی بالای سر برد. یعنی زیدان هر سه ماه یک بار یک عنوان قهرمانی به دست آورده است. او تنها قهرمانی لالیگا در فصل ۱۶ – ۲۰۱۵ را از دست داد و کوپا دل ری فصل گذشته را. سرمربی فرانسوی ۸۰ درصد عناوین را فتح کرده است.زیدان با این رکورد به مولوونی رسید. هر دو مربی هشت جام به دست آوردند اما سرمربی فرانسوی در ۲۳ ماه آنها را کسب کرد و در مقابل، سرمربی ‌اسپانیایی چهار دوره طول کشید تا این عناوین را به دست آورد. هر دو سرمربی بالاتر از ویسنته دل بوسکه با هفت قهرمانی قرار گرفتند. سرمربی ‌اسپانیایی در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ این جام‌ها را بالای سر برد. تنها یک سرمربی جلوتر از زیدان و مولوونی قرار دارد، میگل مونیوس که پر افتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه مادریدی است و در ۱۴ فصل ۱۴ جام به دست آورد.
دروازه‌بان سابق پرسپولیس در تمرین سایپا
علیرضا حقیقی دروازه‌بان سابق تیم ملی و پرسپولیس دیروز در تمرین تیم سایپا حاضر و با بازیکنان این تیم مشغول تمرین شد.حقیقی برای اینکه آمادگی بدنی‌اش را حفظ کند از علی دایی سرمربی سایپا درخواست کرد مدتی با این تیم به تمرین بپردازد.حقیقی در حال حاضر عضو تیمی نیست و او سابقه حضور در لیگ پرتغال و سوئد را دارد. او در آخرین تیمی که حضور داشت اسکیلستونا سوئد بود.
پرداخت 115 هزار دلاری پرسپولیس
برای پایان دادن به شکایت گولج
باشگاه پرسپولیس برای خاتمه دادن به شکایت مدافع سابق استرالیایی - کروات خود 115 هزار دلار پرداخت خواهد کرد.باشگاه پرسپولیس که به دلیل شکایت آنتونی گولج مدافع استرالیایی - کروات این تیم باید 100 هزار یورو به باشگاه قبلی او یعنی شریف مولداوی‌ بابت رضایت‌ نامه اش می‌داد که نداد تا روزی نیم درصد جریمه به آن اضافه شود و در مجموع این بدهی به 180 هزار یورو برسد.براین اساس مسئولان باشگاه پرسپولیس طبق توافقاتی که با تیم مولداویایی داشتند قرار شد 115 هزار دلار پرداخت کنند تا این شکایت خاتمه پیدا کند.
احتمال حذف اسپانیا از جام جهانی افزایش یافت
رئیس بازداشت شده فدراسیون فوتبال اسپانیا در یک کنفرانس خبری به صورت علنی مقامات سازمان لیگ و سیاسیون اسپانیا را به افشاگری و افزایش احتمال حذف اسپانیا از جام جهانی تهدید کرد.آنخل ماریا ویار رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا که البته خود را همچنان رئیس این فدراسیون می‌داند ۳ روز پس از انتشار سخنان خود در روزنامه EL Pais اسپانیا به درخواست وکیل و اصرار بسیاری از مردم این کشور در یک هتل در مادرید پاسخگوی سئوال خبرنگاران بود.سئوال مشترک و مهم خبرنگاران درباره صحت ادعای ویار درباره تهدید به افشاگری‌ها بود و او در واکنش به این سئوال گفت: از یک طرف نگران فوتبال کشورم هستم و دوست ندارم با حرف‌هایی که می‌زنم برای فوتبال اسپانیا دردسر درست کنم از طرف دیگر با خود می‌گویم مردم کشورم ممکن است مرا به خیانت و تلاش برای حذف اسپانیا از جام جهانی متهم کنند اما این بهتر از آن است که خیانتی بزرگ‌تر انجام دهم و مقابل مافیای فوتبال و کسانی که به هوای هیجان و عشق مردم به فوتبال اسپانیا میلیاردر می‌شوند، سکوت کنم.وی در ادامه گفت: طبق بندهای 14  و 19 تعهدات فینا در اساسنامه کوچک‌ترین دخالت غیر فوتبالی در فوتبال جرم محسوب می‌شود و فیفا حق دارد با آن برابر قانون برخورد کند. اکنون به شما می‌گویم که کسی را تهدید نکردم، فقط می‌گویم اگر بی‌عدالتی ببینم افشاگری خواهم کرد و این آخرین و تنها سلاح من است. من متهمی هستم که هنوز مجرم شناخته نشده اما حکم او را صادر کردند و این در دستگاه قضایی اسپانیا یک فاجعه است.ویار در ادامه افزود: به همه مردم می‌گویم اگر در چند روز آینده اسپانیا از جام جهانی ۲۰۱۸ حذف شود تقصیر مجمع شورای عالی ورزش خواهد بود .
برانکو: نمی‌توانیم مانع رفتن بشار شویم
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر صنعت نفت آبادان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار کرد:جام حذفی؛ خیلی سخت است که با چنین حریفی در زمان کوتاه دو بار بازی کنید. بازی با صنعت نفت سخت‌ترین بازی ما تا نیم فصل بود. البته بدون احتساب داربی سخت‌ترین بازی ما بود. از روش بازی تیمم راضی بودم. حق داشتم که آن بازی را سخت‌ترین بدانم چون می‌دانستم چه چیزی در انتظارمان است. بازی در جام حذفی جای جبران ندارد. راهی برای برگشت نیست. طبیعی است که در جام خذفی تا آخر راه می‌رویم. از لحاظ آماری در بازی قبل بهتر از صنعت نفت بودیم اما این یک بازی جدید است.او درباره بازیکنانش گفت: فقط وحید امیری مصدوم است و ۱۵ روزی در کنار ما نیستند. بقیه بازیکنان آماده هستند.او درباره قرض دادن بشار رسن به تیم ملی عراق گفت: او تا بازی با فولاد و تراکتورسازی هست و امیدواریم در نیمه نهایی جام حذفی هم باشد. متاسفانه یک ماه در تیم ملی عراق است. نمی‌توانستیم او را منع کنیم.