kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
مواضع متناقض فمنیست‌های ایرانی

بگو مگوی زن و شوهری ظلم به زنان شنیدن فحاشی در ورزشگاه حق مسلم آنها!



فمنیست‌ها گروهی هستند که معتقدند فعالیت‌های آنها برای جلوگیری از تضییع حقوق زنان انجام می‌گیرد. البته همیشه فعالیت‌های این دسته انسانی و در راستای حقوق زنان نیست، زیرا در موارد زیادی از فعالیت‌های این گروه‌ها در اقسام مختلفشان چه رادیکال، چه اسلامی و... بوی اغراض سیاسی به مشام می‌رسد یعنی بازهم مثل همیشه این اقشار و طبقات اجتماعی هستند که فقط نامشان در میان است و خبری از خودشان نیست.
مسئله زنان و آزادی‌های آنها همیشه یک پای ثابت مسائل حقوق بشری ایران است یعنی چیزی که برخی از تحریم‌های ظالمانه از آنها نشات می‌گیرد پس ناگفته پیداست که چه کسانی از شدت گرفتن دعواهای فمنیستی و امثال آن سود می‌برند! یکی از دغدغه‌های جامعه فمنیستی امروز ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها است، البته همراه با آقایان! فعالان فمنیست که گاهی پوشش‌های غیر از این عنوان را برای خود برگزیده‌اند معتقدند اگر زنان به ورزشگاه‌هایی که مملو از مردان است و جوی نه مانند دانشگاه و محیط‌های عمومی دارد وارد نشوند حتما به ایشان ظلم شده است. آنها می‌گویند باید جو ورزشگاه‌ها اصلاح شود نه اینکه زنان از رفتن به ورزشگاه‌ها با حضور مردان منع شوند. جالب اینجاست که دوستان فمنیست نعل وارونه هم می‌زنند. ایشان می‌گویند: اگر کسی می‌گوید زنان به ورزشگاه نروند چون ورزشگاه جوی ناسالم دارد این مسئله توهین به مردان نیز هست و ایشان (مردان)هم باید به این مسئله اعتراض کنند.
اینکه آیا اصلا می‌شود در کنار هر فرد در ورزشگاه یک مامور گذاشت تا مثلا در اثر تحریکات هیجانی فحاشی نکند و ... امری است قابل بحث، ولی نکته‌ای که فمنیست‌ها فراموش کرده‌اند اینکه ایشان آزار علیه زنان متاهل را بنا بر آمارهای خودشان بالای 70 درصد دانسته‌اند که بیان دیگر آن زن‌آزار بودن 70 درصد از مردان جامعه است.
 یکی از این آزارها آزار زبانی زنان است. حال سوال اینجاست که چگونه بگو مگوهای زن و شوهر در خانه یکی از مصادیق تضییع حقوق زنان است ولی حضور زنان در میان مردانی که شاید بخش قابل توجهی از آنها از همان مردان متاهل به اصطلاح زن آزار باشند که به زنان خود در خانه ظلم می‌کنند بنابر اصول فمنیستی خلاف حقوق زنان نیست؟!
اینجاست که فمنیست‌ها باید تناقض خود و غیرسیاسی بودن رفتار‌های خود را توجیه نمایند. در جایی رابطه میان زن و شوهر در خانه و تنش‌هایی که در بیشتر موارد دو طرف مقصر آن هستند جزء زن‌آزاری محسوب می‌شود ولی در طرف مقابل حاضر کردن زنان در محیط‌هایی که اگر با دیدی واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم مملو از هیجانات و سخنان ناشایست است موافق حقوق زنان می‌باشد؟ اینجاست که به همان گزاره سابق می‌رسیم اینکه بسیاری از سخنان فمنیست‌ها با نحله‌های مختلف منشایی سیاسی دارد زیرا چیزی به نام سالم‌سازی محیط ورزشگاه‌ها مقدور نیست یا شاید به این راحتی‌ها ممکن نباشد. ضمن اینکه باید پرسید ورای این القائات متناقض، واقعا مسئله روز جامعه زنان در نظر طرفداران فمنیست به ظاهر دلسوز آنها کدام است؟