kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323



* دولت با توجه به بودجه 97 دقیقاً در راه تکمیل پروژه اداره کردن کشور به قیمت له شدن قشر ضعیف جامعه یعنی اقتصاد نولیبرالی کارگزاران مدعی اصلاح‌طلبی قدم برداشته است. خداوند آخر و عاقبت این ملت را با این دولت به خیر کند.
9654---0937
* کاش آقای روحانی صحبت‌هایی که در مناظره‌های انتخاباتی گفته بودند را مجدداً می‌دیدند و بعد در مورد بودجه سال آینده تصمیم می‌گرفتند، تناقض در آنچه که مردم همین چند ماه پیش در مناظره‌ها شنیدند و دیدند با آنچه که عمل می‌کنند بسیار زیاد است.
7132---0990
* چرا دولت در بودجه سال 97 مالیاتی را که افزایش یافته به جای هزینه کردن برای رفاه و امنیت شغلی مردم، خرج هزینه‌های جاری دستگاه‌های دولتی می‌خواهد بکند؟
3767---0919
* شعار اشتغالزایی دولت، در بودجه 97 رنگ باخت و هزینه‌هایی که برای نشست‌ها و همایش‌ها و... دولتی درنظر گرفته شده است بودجه اشتغالزایی را می‌بلعد.
2811---021
* در بودجه 97 به حقوق نجومی‌ مدیران آسیبی وارد نمی‌شود و این کارگران و کارمندان هستند که با پرداخت مالیات بیشتر و گرانی در حامل‌های انرژی باید تاوان آن را بپردازند!
1180---093
* چه کسی قبول خواهد کرد که با این وضع سخت معیشت تورم یک‌رقمی شده باشد؟ آیا دولت به عمد و به صورت نمایشی تورم را پایین نشان می‌دهد که بالاتر از ده درصد به حقوق کارمندان اضافه نکند؟
2672---0938
* 5 سال قبل که آقای روحانی شعار مبارزه با قاچاق کالا و ایجاد اشتغال را می‌دادند اوضاع قاچاق کالا و تعطیلی کارخانه و کارگاه‌ها در حد امروز بحرانی نبود. قاچاق و بیکاری به شدت نگران‌کننده شده است.
0146---021
* باید خدا را شکر کرد که این دولت نتوانست نقض برجام توسط آمریکا یا حوادثی مانند دو زلزله اخیر و حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی را به دولت قبل نسبت بدهد. دولتمردان به حدی در اداره کشور عاجز شده‌اند که دیگر نمی‌توانند ناتوانی خود را به گردن قبلی‌ها بیندازند.
9168---0916
* دولت به رغم توانایی‌هایی که قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه و دیگر شرکت‌های ایرانی در تولید نیروگاه آفتابی دارند چشمان خود را روی واقعیت‌ها بسته و متاسفانه با انگلستان برای تولید نیروگاه آفتابی در سمنان قرارداد منعقد کرده است. خداوکیلی اسم این کار دولت را چه باید گذاشت؟
علیمردانی
* در بودجه سال 97 که آقای رئیس‌جمهور به مجلس ارائه داده بود ردیف آموزش و تعلیم قرآن به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده و این کار مهم فرهنگی به وزارت ارشاد اسلامی واگذار شده است. این کار یعنی اینکه آب پاکی را روی دست مردم دوستدار قرآن ریخته‌اند.
امیری
* از سال 1327 کیهان می‌خوانم اما هیچ وقت آن را بدین اندازه جذاب و آگاه‌کننده نیافته‌ام. از تمام آنانی که در این روزنامه وزین خدمت می‌کنند تشکر می‌کنم و برایشان آرزوی توفیقات بیشتری دارم.
گلشناس
* برخی کشورهای سران اسلامی در اجلاس اخیری که به حمایت از قدس اشغالی بود در حال سرکوب مردم‌ آزادیخواه خود یا همسایه‌شان هستند. آن وقت چگونه می‌خواهند از حق مردم فلسطین و قدس شریف دفاع کنند؟
4362---0901
* ما مردم خوزستان از حل مشکلات محیط زیست منطقه خود به دست رئیس فعلی سازمان محیط زیست و عوامل زیرمجموعه ایشان کاملا ناامید شده‌ایم. لطف کنند مشکل را پیچیده‌تر نکنند. بعضی از مسئولان این دولت اگر کار نکنند برای مردم بهتر است.
3862---0930
* دولت از مدت‌ها قبل وعده افزایش مستمری مستمری‌بگیران بهزیستی را داده ولی خدا شاهد است درمورد بنده که دو فرزند معلول دارم نه مستمری و نه یارانه هیچ‌کدام را افزایش نداده‌اند. همه کار دولت وعده و وعید شده است.
8961 ---- 0930
* عوارض خروج از کشور برای کشورهای زیارتی در مقایسه با عوارض مربوط به سفر به دیگر کشورها بیشتر افزایش یافته است. این دولت با زیارت چه مشکلی دارد که بر سر راه زائرین مرتب سنگ‌اندازی می‌کند؟
5773 ---- 0912
* ماموران شرکت گاز گلدشت نجف‌آباد اصفهان به درب منازل مراجعه می‌کنند و به بهانه خرابی کنتور گاز، مالک را ملزم به تعویض کنتور و در اکثر مواقع جریمه می‌کنند، با این ادعا که دلیل معیوب بودن کنتور، دستکاری مالک و به منظور کمتر نشان دادن مقدار گاز مصرفی بوده است. اما اکثر افرادی که ساکن هستند افرادی مسن یا تنها هستند که مصرف کمی در طول سال دارند!
محمدی - گلدشت نجف‌آباد
* گاز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه 17 تهران به علت بدهی قطع شده است. طبق مصوبه مجلس آب، برق و گاز مساجد رایگان است اما به تازگی شرکت گاز اقدام به قطع گاز مسجد آن هم در فصل سرد سال کرده است و نمازگزاران در فضایی سرد نماز جماعت را برپا می‌کنند. از مسئولین تقاضای رسیدگی داریم.
2457 ---- 0912
* آقای قاسمی گفته پرونده زاغری را از منظر انسانی پیگیری می‌کنیم. مگر این خانم شهروند انگلیس خبیث در تصادف آسیب دیده که حضرات می‌خواهند از منظر انسانی پرونده‌اش را پیگیری کنند. چرا پرونده ظلمی را که همین انگلیس خبیث از طریق جاسوسانی مثل همین زاغری به کشورمان کردنداز منظر انسانی پیگیری نمی‌کنید؟!
4622---0911
* با وجودی که چندین بیمارستان در جوار یکدیگر در شهرک غرب (منطقه 2 شهرداری) (مثل، بهمن، لاله، عرفان، سعادت‌آباد، آتیه) هست مدتی است که افراد دارای نفوذ از شهرداری در کوچه 6 متری مجوز مجتمع 40 طبقه آتیه را گرفته‌اند و به صورت شبانه‌روز مشغول کارند. شکایات و ناله مردم محل از آزار و اذیت، مزاحمت، سلب آسایش در شب‌ها و... راه به جایی نبرده و متولیان امر هیچ وقعی نمی‌نهند. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
علیزاده (نماینده محل)
* ما کارمندان پل ستیکی شرکت نفت مرکزی با 25 سال سابقه کار (قرارداد موقت) طی مراحلی چند سال پیش گزینش شدیم و تمام مراحل را طی کردیم و پرونده‌ها بسته شد. ولی هر 6 ماه یک بار تست اعتیاد به بهانه گزینش!  می‌گیرند و برخی را تعلیق می‌کنند! با حقوق 1/400/000، فقط با آبروی خانواده‌ها بازی می‌کنند! همسر یکی از کارکنان تعلیق شده تا مرز خودکشی پیش رفت. چرا با آبرو و جان کارکنان و خانواده‌های آنان بازی می‌کنند؟!  کجای قانون است که 4 بار گزینش صورت گیرد؟!  آن هم با 25 سال سابقه خدمت در همان شرکت؟!  چرا برخی سلیقه شخصی را به جای قانون اعمال می‌کنند؟
3859---0915
* ساختمانی که وزیر بهداشت در تاریخ 96/9/16 در مشهد افتتاح کرد، هتلی 5 ستاره است که زمین واگذاری آن توسط آستان‌ قدس‌رضوی در قبل از انقلاب دارای کاربری بهداشتی بود. این زمین که در بهترین نقطه مشهد مقدس واقع شده یک مرکز بهداشت، یک ایستگاه اورژانس و یک ساختمان آموزشی اورژانس بود که همه تخریب شد و یک برج مرکز رفاهی آموزشی با هزینه چهل میلیارد تومان در آن ساخته شد!
9281---0915
«پاسخ شرکت ارتباطات سیار ایران»
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «کیهان و خوانندگان» روزنامه وزین کیهان(صفحه2، مورخ 96/9/19) با موضوع «قیمت هر گیگا بایت اینترنت همراه»، به اطلاع می‌رساند:
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها سقف قیمتی اینترنت همراه آزاد(بدون بسته) را مشخص کرده که همراه اول با کاهش تعرفه خود به زیر سقف اعلام شده به ازای هر کیلو بایت برای سیم‌کارت دائمی 0/4 ریال و برای سیم‌کارت اعتباری 0/6 ریال تعیین کرده است؛ اپراتورهای تلفن همراه جهت ارائه خدمات مقرون به صرفه، بسته‌های متنوع اینترنت طراحی کرده که نسبت به تعرفه آزاد بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه‌تر هستند. به عنوان مثال در دو بسته 4 گیگا بایتی(2+2) ماهانه که قیمت آن 12 هزار تومان است و بسته 5 گیگا بایتی ماهانه که قیمت آن 15 هزار تومان است، هر گیگ 3000 تومان می‌شود. از سوی دیگر طبق قانون، تعرفه اینترنت همراه و ثابت متفاوت و قابل مقایسه نیست؛ در نتیجه ادعای آقای مجتبی گروسی صحیح نیست.»