kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

تماس سردار سلیمانی با فرماندهان در غزه؛ فلسطینی‌ها استقبال و صهیونیست‌ها وحشت کردند



سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در تماس با فرماندهی گردان‌های شهید عزالدین قسام و فرماندهی گردان‌های جهاد اسلامی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین را اعلام کرد.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه شب طی تماس تلفنی با فرماندهی گردان‌های شهید عزالدین قسام و فرماندهی سرایا القدس(گردان‌های جهاد اسلامی) در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین را اعلام کرد.فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین بر آمادگی دیگر گروه‌های جبهه مقاومت در منطقه برای دفاع از مسجد الاقصی تأکید
کرد.
استقبال «جبهه مردمی» ‌فلسطین
از موضع حمایتی سردار سلیمانی
ابواحمد فواد معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ضمن استقبال از موضع حمایتی سردار سلیمانی در حمایت همه جانبه از نیروهای مقاومت فلسطینی گفت : سردار سلیمانی دارای تجربه است و ما از آنچه مطرح کرده، استقبال می‌کنیم. مقاومت تنها نیست بلکه یک محور با توانایی‌های بزرگ است.
ابواحمد فواد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل ادامه انتفاضه، وجود رهبری واحد در تمامی گروه‌هاست.
وی از محمود عباس رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین خواست در سازمان آزادیبخش فلسطین برای چگونگی پاسخ به تصمیم دونالد ترامپ جلسه‌ای ترتیب دهد.
فواد در پایان تأکید کرد سازمان آزادیبخش فلسطین باید به صورت عملی مروج ملت فلسطین باشد.
نگرانی محافل صهیونیستی
از گفت‌و‌گوی سردار سلیمانی با فرماندهان مقاومت
اعلام حمایت و پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت اسلامی فلسطین در تماس تلفنی سردار سلیمانی با فرماندهان گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نگرانی و وحشت محافل صهیونیستی را
برانگیخت.
در همین رابطه روزنامه صهیونیستی معاریو گفت وگوی سردار سلیمانی با فرماندهان مقاومت فلسطین را به منزله نشان دادن چراغ سبز از سوی جمهوری اسلامی ایران به حماس و جهاد اسلامی برای حمله علیه اهداف صهیونیستی، عنوان کرد.
این روزنامه در این باره نوشت: فرمانده سپاه قدس ایران در واقع در گفتگو با رهبران جهاد اسلامی و حماس در غزه، به آنها چراغ سبز نشان داده که از غزه به صورت مسلحانه علیه اهداف صهیونیستی عمل کنند.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.
تصمیم احمقانه‌ای که از سید حسن نصراله و اسماعیل هنیه در خط مقدم مبارزه با صهیونیسم تا سران صهیونیستی اروپا و سازمان ملل را به موضع واحد علیه آمریکا رساند و هزینه‌های زیادی را که برای فراموشی فلسطین و دشمن نمایاندن ایران و حزب‌الله برای کشورهای اسلامی شده بود، یک شبه بر باد داد.
همچنین اندیشکده‌های آمریکایی که با کمک رسانه‌های تراز اول جهان و حکام مرتجع منطقه حداقل 10 سال به‌طور مستمر کار کردند تا مسئله فلسطین را به فراموشی ببرند و آن را از صدر کارهای امت اسلامی خارج کند با این تصمیم آمریکا تمام تلاشهای مذبوحانه شان بی‌نتیجه ماند.
تماس تلفنی وزرای دفاع ایران و ترکیه
 در حمایت از قدس و فلسطین
امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با «نورالدین جانیکلی» وزير دفاع تركيه نیز اقدام رئيس جمهور آمريكا مبني بر اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم غاصب صهيونيستي را در نتیجه استيصال و شكست آمريكا در عراق و سوريه و ناكامي آنان در اعلام استقلال كردستان عراق و افتضاح آنها در استعفاي اجباري نخست وزير قانوني دولت لبنان عنوان کرد و گفت: تصميم آمريكا در انتقال سفارت اين كشور به قدس شریف نيز يك سياست غير مسئولانه است و تقويت رويكرد اشغالگري رژيم صهيونيستي را در پي دارد و معتقديم اين اقدام ناشي از احساس شكاف و اختلاف ميان امت اسلامي و مصالحه برخي كشورهاي عربي با اسرائيل صورت گرفته است.
«نورالدین جانیکلی» وزير دفاع تركيه نیز با تأکید بر اشتراک‌های دو کشور، تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را اشتباه و خطایی بزرگ قلمداد کرد و گفت: این تصمیم مورد پذیرش هیچ مسلمانی در جهان نیست.