kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای:

نقشی که غربگرایان در سرکوب استعداد جوانان ایرانی دارند خود غربی‌ها ندارند



 دکتر علی باقری در جمع دانشجویان به بررسی تبعات نفوذ تفکر غربگرایی در بدنه مدیریتی کشور پرداخته و گفت: تاریخ شهادت خواهد داد نقشی که غربگرایان در سرکوب استعدادهای خلاق جوانان ایرانی داشته و دارند، خود غربی‌ها ندارند.
علی باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در سفر به استان لرستان، در دانشگاه‌های لرستان و آزاد خرم‌آباد به ایراد سخن پرداخت.
دکتر باقری گفت: در شرایطی که جوانان مؤمن و انقلابی با دست خالی و با اتکا به توانمندی‌های داخلی و با روحیه انقلابی توانستند پیشرفت بدون اتکا به بیگانگان را محقق نمایند، اما غربگرایان که هیچ عرضه‌ای برای کمک به پیشرفت ایران اسلامی ندارند، همه همّ و غمّ خود را بر روی نابودی پیشرفت‌هایی متمرکز کرده‌اند که جوانان مؤمن و انقلابی ایران عزیز به وجود آورده‌اند تا القا کنند که توسعه بدون وابستگی امکان‌پذیر نیست.
وی در ادامه افزود: تاریخ شهادت خواهد داد نقشی که غربگرایان در سرکوب استعدادهای خلاق جوانان ایرانی داشته و دارند، خود غربی‌ها ندارند.
عضو سابق شورای امنیت ملی افزود: خطر غربگرایان بسیار بیشتر از خطر خود غربی‌ها است، چراکه غربی‌ها به طور علنی در جایگاه دشمن در مقابل ملت ما ایستاده‌اند و طبیعی است در مسیر پیشرفت ملت ایران مانع تراشی کنند، اما روشنفکرنماها در نقش خودی و با پوششِ ظاهرفریبِ تعامل با بیگانگان، محرومیت ملت ایران از حقوق بدیهی خود در عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و نظامی را به عنوان هزینه پذیرش ایران در جامعه بین‌المللی قلمداد نموده و تحمیل محدودیت نسبت به توانمندی‌های ملت ایران در عرصه‌های گوناگون را بهای تعامل با بیگانگان وانمود می‌کنند.
باقری گفت: غربگرایان به جای پاسخگویی درباره نتایج و دستاوردهای برجامِ هسته‌ای با کمال پُررویی به دنبال تحمیل برجام‌های دیگر بر ملت ایران هستند و امروز باید پاسخ دهند که چند برجام دیگر نیاز است تا زیاده‌خواهی و افزون طلبی رژیم آمریکا تمام شود؟ چند دستاورد دیگر که محصول ابتکار، خلاقیت و توانمندی جوانان مؤمن ایرانی است، باید با بتن نابود شود تا سلطه‌گری رژیم آمریکا پایان یابد؟