kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
آیت‌الله اراکی در برنامه دست‌خط:

«ام.آی.6» هزینه زیادی برای شبکه‌سازی «تشیع انگلیسی» کرده است


دبیرکل مجمع جهانی تقریب با ‌اشاره به نفوذ انگلیس در برخی کشورهای اسلامی گفت: سازمان جاسوسی بریتانیا پول هنگفتی در اختیار تشیع انگلیسی قرار داده و به آنها این ماموریت را دادند که جریان خود را بزرگ کرده و ترویج دهند.
آیت‌الله محسن اراکی در برنامه «دست‌خط» در پاسخ به این سؤال که چرا با گذشت سی‌دوره از کنفرانس وحدت وضعیت جهان اسلام وضعیت خوب و مطلوبی نیست گفت: ما قوی‌تر عمل می‌کنیم. یعنی اگر ما قوی‌تر عمل نمی‌کردیم وضع بدتر از این بود. باید بدانید کاری که برای ایجاد جنگ و آتش در منطقه عمل شد در تاریخ سابقه ندارد.
وی ادامه داد: برای مقابله با خود کنفرانس وحدت ما برنامه‌های گسترده توسط سعودی و هم‌پیمانان این رژیم انجام شده است. گاهی سراغ مهمانانی که دعوت کردیم می‌روند. مهمان ما قول آمدن داده است و یک هفته قبل از آمدن می‌گوید من منصرف شده‌ام. چرا منصرف شده‌‌اند؟ دلیل را بیان نمی‌کنند. گاهی تهدید و گاهی تطمیع است. هر دو را اعمال می‌کنند و این نشان‌دهنده اثرگذاری این کنفرانس است. اگر این کنفرانس اثرگذار نبود تلاش گسترده رژیم‌های مخالف جمهوری اسلامی برای عدم شکل‌گیری این کنفرانس انجام نمی‌گرفت.
آیت‌الله اراکی گفت: یکی از کارهایی که امسال اتفاق افتاد این بود که همزمان با کنفرانس وحدت، توسط عربستان و برخی رژیم‌های همکار او، کنفرانس دیگری در یکی از کشورها راه انداختند تا افرادی که دعوت می‌کنیم آنها به آن کنفرانس ببرند تا این کنفرانس تضعیف شود.
وی ادامه داد : یک زمانی کتابی را سازمان جاسوسی آمریکا منتشر کرده بود... در این کتاب نوشته بود که باید در مقابل با این جریان اسلام‌گرایی انقلابی مخصوصا جمهوری اسلامی چه کنیم؟ در آنجا آمده بود باید دنبال کسانی برویم که ریاست‌طلب هستند، دنبال ریاست هستند و می‌خواهند خود را بروز دهند. این افراد را بزرگ کنیم و از اینها محورهای دینی در مقابل نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم. باید در هیئت‌های حسینی نفوذ کنیم، باید در مداحان نفوذ کنیم.  آیت‌الله اراکی گفت: در عراق به هر هیئتی که قمه‌زنی کند پول خاصی می‌دادند به شرطی که قمه‌زنی کنند. این جریان را در ایران هم می‌خواستند راه بیندازند که موفق نشدند. البته الان در ایران هم به برخی هیئت‌ها پول می‌دهند، تا به تدریج در اینها نفوذ کنند و اینها را از انقلاب جدا کنند. سازمان جاسوسی انگلیس که سازمان اطلاعات کویت با آن سازمان لینک هست، اینها اولا پول هنگفتی در اختیار این جریان (تشیع انگلیسی) قرار دادند. به اینها این ماموریت را دادند که این جریان را بزرگ کنند و ترویج دهند تا شبکه دینی در سراسر جهان ایجاد کند، در هیئت‌های حسینی نفوذ کند و یک جریان شیعی علیه تشیع ناب راه‌اندازی کند. همانند کاری است که در میان اهل تسنن انجام دادند.
به گزارش تسنیم، وی گفت : بزرگ‌ترین خطری که امروز جهان تشیع را تهدید می‌کند خطری از این قبیل است؛ یعنی خطر نفوذ از درون و پوک کردن محتوای تشیع از درون است تا تشیع را به عامل تکه پاره کردن خودش تبدیل کند.