kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
امام جمعه قم:

اقدام اخیر ترامپ نابودی اسرائیل را تسریع کرد




قم- خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم با اشاره به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به بیت‌المقدس گفت: ترامپ با این اقدام احمقانه نابودی اسرائیل را تسریع کرد.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: این توطئه موجب خشم مسلمانان شده و آمریکا نیز همچون رژیم صهیونیستی در آتش این خشم خواهد سوخت.
وی اظهار داشت: متأسفانه وادادگی و انفعال سران برخی کشورهای اسلامی سهم اصلی را در این توطئه دارد و جسارت ترامپ به دلیل همراهی سران خائن برخی کشورهای عربی صورت گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز قبله اول مسلمانان به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس شناخته شده و سکوت در برابر این تجاوز آشکار که حتی با مفاد قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در تضاد است، خیانت به اسلام و مسلمین و پیامبر عظیم‌الشان اسلام است.
خطیب جمعه قم بیان داشت منابع سرشار خدادادی و نیروی انسانی فعال و جهادی جهان اسلام قادر است هر مستکبر و تجاوزگر و غاصبی را از روی زمین محو کند اما دشمنان با استفاده از سران خائن برخی کشورهای اسلامی این قدرت عظیم را متفرق و در برابر هم قرار داده‌اند تا آن را متلاشی کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه به سرکوب فتنه عربستانی- اماراتی در یمن اشاره کرد و گفت: دشمنان مردم یمن قصد داشتند از درون یمن را درهم بشکنند و برای این اقدام علی عبدالله صالح را که تا دیروز به عنوان یک دیو معرفی می‌کردند، لباس فرشته پوشاندند اما آگاهی و هوشیاری مردم یمن این کودتا را عقیم و عامل داخلی آن را به درک واصل کردند.
وی افزود: این پیروزی مردم یمن موجب خالص شدن حاکمیت و انقلاب آن کشور شد و از این پس با قدرت بیشتری متجاوزین را تنبیه خواهند کرد.
امام جمعه قم همچنین موضوع مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده به ویژه مردم استان کرمانشاه را خاطرنشان کرد و اظهار داشت:‌ هوا به شدت سرد است و بارندگی‌ها مشکلات را مضاعف کرده است لذا هم مردم و هم دولت و نهادهای انقلابی کمک کنند این مشکلات مرتفع شوند.