kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

آغاز جنگ خیابانی در کرانه باختری ۳۵۶ فلسطینی به ضرب گلوله زخمی و ۴ تن شهید شدند


با آغاز « جمعه خشم» در برخی مناطق فلسطینی از جمله کرانه باختری، درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی رخ داده و دست کم ۳۵۶ نفر بر اثر شلیک گلوله زخمی و چهار تن هم شهید شده‌اند. حال برخی مجروحین به شدت وخیم است. این درگیری‌ها لحظه به لحظه شدید‌تر می‌شود.
در پی به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات گسترده‌ای در سراسر اراضی فلسطین به راه افتاده که در بسیاری از نقاط به درگیری‌های خونین بین دو طرف کشیده شده است. این تظاهرات و نا‌آرامی‌ها از روز گذشته با نام «جمعه خشم» آغاز شده است.
جوانان فلسطینی در شهرهای مختلف با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع تقریبا روند ترافیک در تمامی شهرهای بزرگ فلسطین ‌اشغالی را مختل کردند و با نظامیان صهیونیست به شدت درگیر شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از ابزارهای ضد‌شورش به ویژه گاز ‌اشک‌آور و گلوله‌های جنگی به رویارویی با فلسطینیان خشمگین پرداختند.
در این درگیری‌ها طی کمتر از یک روز ۳۵۶ فلسطینی زخمی و چهار نفر هم شهید شده است. بیش از 100 فلسطینی نیز در درگیری‌های روز پنجشنبه به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شده بودند. این درگیری‌ها در سراسر شهرهای کرانه باختری، نوار غزه و همچنین قدس در جریان است. نيروهاي ‌اشغالگر رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از فعاليت خبرنگاران مبني بر پخش درگيري‌ها، فاضلاب بر روي آنان ريختند و به سوي خبرنگاران گازهاي سمي شليک کردند. این تظاهرات در شرایطی برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی از بیم تظاهرات فلسطینیان صدها نیروی امنیتی و پلیس ذخیره را به قدس اعزام کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی چندین گردان اضافی برای پشتیبانی از نیروهای مستقر در کرانه باختری جهت سرکوب تظاهرات فلسطینیان، اعزام کرده بود.
شدت ناآرامی‌ها به حدی است که برخی نام «انتفاضه چهارم» را روی آن گذاشته‌اند. منطقه طی روزهای آینده شاهد تحولات تعیین‌کننده‌ای خواهد بود که قطعا به نفع صهیونیست‌ها نخواهد بود.