kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

پیونگ‌یانگ: جنگ با آمریکا قطعی است فقط زمان وقوع آن مشخص نیست


وزارت خارجه کره‌شمالی در واکنش به رزمایش بزرگ و مشترک سئول- واشنگتن، گفت که جنگ با آمریکا، قطعی است و فقط زمان وقوع آن، مشخص نیست.
وزارت خارجه کره‌شمالی با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که وقوع جنگ در شبه جزیره کره، «واقعیتی قطعی است، الآن این سؤال مطرح می‌شود که این جنگ چه زمانی آغاز خواهد شد؟»
در این بیانیه همچنین آمده است: «ما به دنبال جنگ نیستیم، ولی از آن فرار نخواهیم کرد... آمریکا نباید بردباری ما را بیازماید. اگر (آمریکا) آتش هسته‌ای را شعله‌ور کند، ما (نیز) حتماً با نیروی فوق‌العاده هسته‌ای خود، که پیوسته در حال تقویت شدن است، کاری خواهیم کرد آمریکا بهای گزافی را پرداخت کند.»
یک هفته پس از آزمایش موشک قاره‌پیما توسط کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش هوایی مشترکی را به مدت پنج روز آغاز کرده‌اند. در این رزمایش که دیروز پایان یافت، بیش از 230 جنگنده به پرواز درآمده‌اند.
پیونگ‌یانگ اخیراً اعلام کرده بود که به توازن هسته‌ای با آمریکا رسیده است. به اعتقاد مقامات کره‌شمالی، واشنگتن با تشدید تحریم‌ها علیه این کشور، خصومت خود را به حد اعلا رسانده است. سیاست واشنگتن در شبه‌جزیره کره، افزایش تنش است و کاخ سفید از این طریق می‌خواهد حضور نیروهای آمریکایی را در ژاپن و کره‌جنوبی حفظ کند.