kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
نماینده مردم مازندران در مجلس:

مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها روز به روز تشدید می‌شود


نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: متاسفانه شاهد مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها هستیم و این مسئله به دلایل مختلفی همچون تحصیل،‌ اشتغال، توسعه، رفاه و بسیاری از عوامل دیگر روز به روز تشدید می‌شود.
علی‌محمد شاعری، در همایش تاریخ، تمدن و فرهنگ هزارجریب مازندران اظهار کرد: باید همه زیرساخت‌های مهم آموزشی، تفریحی،‌اشتغال، و امکانات مختلف در هزارجریب فراهم شود و نباید هزارجریب به دلیل یک زیرساخت ساده، عقب نگه داشته شود و در این بخش همه ما مسئول هستیم.
وی گفت: هزارجریب منطقه وسیعی است و باید تلاش شود تا محرومیت‌ها را رفع و سرمایه‌گذاری برای توسعه در هزارجریب را در دستور کار خود قرار دهیم.
شاعری اضافه کرد: در برخی از موارد با موجی از جمعیت روستایی به شهرها مواجه شده‌ایم که با حداقل‌ها در حال گذران هستند در حالی که به راحتی می‌توان با ایجاد‌اشتغال مناسب در روستاها، زندگی بهتر و آبرومندتری را برای آنان فراهم کرد.
وی گفت: آب، برق، راه در طول سال‌های مختلف برای روستاییان فراهم شده است اما همچنان شاهد مهاجرت آنان به سمت شهرها و گرایش به شهرنشینی هستیم و این در حالی است که با آمدن روستایی به شهر، هویت روستاها از بین می‌رود.