kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با کیهان:

انتقال سفارت آمریکا به قدس یعنی اتحاد فلسطینی‌ها و یکسره شدن کار صهیونیست‌ها


منابع آمریکایی می‌گویند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همان‌طور که در دوران انتخاباتی خود وعده داده بود قرار است روز چهارشنبه همین هفته قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند و روند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اجرایی کند، طرحی که واکنش‌های مختلفی از سوی گروه‌های مختلف فلسطینی به همراه داشته است. آنان تاکید کرده‌اند که درباره این طرح فتنه‌انگیز ساکت نخواهند ماند و اقدامات عملی انجام خواهند داد.
کیهان در این‌باره گفت‌وگویی با «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران انجام داده‌ که متن آن پیش روی شماست:
* واکنش جنبش جهاد اسلامی فلسطین به طرح توطئه‌آمیز آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس چه خواهد بود و این طرح فتنه‌انگیز را چگونه ارزیابی می‌نمایید؟ درباره اینکه آمریکا دشمن اصلی ما است هیچ جای تردیدی نیست، آمریکا مانند رژیم صهیونیستی دشمن دائمی و همیشگی امت عربی و اسلامی است و همچنین دشمن اصلی ملت فلسطین است و این اقدامات در همین راستا
صورت می‌گیرد.
مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس همانند دیگر طرح‌های توطئه‌آمیز موضوع تازه‌ای نیست چرا که رژیم صهیونیستی پرچمدار طرح‌ها و توطئه‌های غربی در منطقه است و آمریکا همیشه از این رژیم حمایت کرده است.
پس از تشکیل رژیم صهیونیستی که با حمایت انگلیس انجام شد این موضوع هم نشان می‌دهد که آمریکا از این رژیم حمایت کامل دارد و پشتیبان هر طرحی است که به سود این رژیم باشد. در واقع آمریکا با این اقدام ثابت می‌کند که  به عنوان یک میانجی بی‌طرف در روند صلح به هیچ وجه نمی‌توان به آمریکا تکیه کرد. آمریکایی‌ها برای حل مشکلات و مسائل فلسطینی‌ها و همچنین ملت‌های منطقه هم به هیچ‌وجه قابل اعتماد و اطمینان نیستند.
اما این طرح، هشدار و بیدارباشی برای کسانی است که به روند صلح اعراب و اسرائیل دل خوش کرده‌اند مانند برخی از کشورهای عربی یا برخی از گروه‌های فلسطینی، این افراد بهتر است بدانند که آمریکا هیچ‌گاه به فکر منافع فلسطین یا کشورهای منطقه نیست و فقط حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی است.
ترامپ با این اقدام همه تلاش‌ها برای حل مسئله فلسطین را نابود می‌سازد و جنبش جهاد اسلامی کاملا این مسئله را محکوم و به شدت با آن مخالفت می‌کند.
* به عقیده شما گروه‌های فلسطینی با این طرح چگونه برخورد خواهند کرد و چه راهکارهایی برای مقابله با این طرح پیشنهاد می‌کنید؟
مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس باعث بحرانی‌تر شدن اوضاع فلسطین و منطقه خواهد شد و روند صلح را نابود خواهد کرد بنابراین گروه‌های فلسطینی در مقابل این طرح ساکت نخواهند ماند و به طور حتم مردم فلسطین با تظاهرات، راهپیمایی و دیگر اقدام‌های عملی مخالفت خود را با این توطئه نشان خواهند داد. چرا که هیچ طرف فلسطینی یا طرف عربی بدون قدس نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد و فلسطین بدون قدس بی‌معنا خواهد بود.
به طور حتم این مسئله به درگیری‌های بیشتر میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد. قدس و سرزمین‌های اشغالی روی آرامش را نخواهند دید.
البته شاید این انتقال به نفع ما باشد چرا که باعث وحدت فلسطینی‌ها و ملت‌های عرب خواهد شد و کار صهیونیست‌ها یکسره خواهد شد.