kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
مدیر مسئول کیهان در مشهد مقدس:

آمریکا منتظر یک جریان آلوده داخلی است که به‌جای او غلطی بکند !


 
 مشهد- خبرنگار کیهان:
آمریکا طی سی و چند سال گذشته تمامی اهرم‌هایی را که در اختیار داشته است علیه کشورمان به‌کار گرفته و به این نتیجه قطعی رسیده است که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اکنون چند سالی است که به انتظار یک جریان مرموز و غرب‌گرای داخلی نشسته تا شاید آنها بتوانند غلطی بکنند.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در «نشست روشنگری» که در مسجدالزهرا(س) مشهد و به مناسبت هفته بسیج برپا شده بود، گفت؛ بسیجیان امروز همان تنگه‌داران دیروز احد هستند، با این تفاوت که آنها وقتی عرصه جنگ را مغلوبه یافتند، برخلاف سفارش اکید رسول خدا(ص) تنگه را رها کردند و برای جمع‌آوری غنیمت به میدان کارزار شتافتند، غافل از آن که خالدبن‌ولید با سپاهیانش در آن سوی تنگه به کمین ایستاده است و هنگامی که تنگه را از محافظان خالی دید، از پشت یورش آورد و جنگی که به نفع سپاه اسلام در حال خاتمه بود به شکست تبدیل شد. بسیجیان امروز اما، آنچه هرگز در سر نداشته و ندارند، سودای سود و غم بود و نبود است.
مدیر مسئول کیهان افزود؛ این سخن نمی‌دانم از کیست؟ ولی زیبا و حکیمانه است که «خدا در آسمان، فرشتگان و در زمین بسیجیان را دارد» این همان ترجمان کلام امام راحل ماست که بسیج را لشکر مخلص خدا می‌نامید و به بوسه بر دست و بازوان آنان افتخار می‌کرد. حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون سوریه و... که امروزه عرصه را بر مجموعه آمریکا، اسرائیل و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آنان نظیر آل‌سعود، امارات و آل‌خلیفه تنگ کرده‌اند، الگو گرفته از بسیج هستند،
شمه‌ای از داستان عشق شورانگیز ماست
این حکایت‌ها که از فرهاد و شیرین کرده‌اند
شریعتمداری در ادامه با اشاره به این نکته که نمی‌خواهیم شعار بدهیم، بلکه بر واقعیاتی که برای همگان قابل درک است تکیه می‌کنیم، به تشریح شرایط کنونی پرداخت و گفت؛ ما هر چند که این روزها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که عمدتاً اقتصادی و ناشی از ناکارآمدی برخی از دست‌اندرکاران است، ولی واقعیات موجود به وضوح نشان می‌دهد که شرایط فقط خطیر است و نه خطرناک. دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها اصرار دارند شرایط را خطرناک توصیف کنند با این منظور که بذر ناامیدی در دل مردم بپاشند و در نهایت، زمینه تسلیم در مقابل خواسته‌های دشمن غارتگر و خونریز را فراهم آورند. «سایه جنگ» نمونه‌ای مثال‌زدنی از همین ترفند است که از آن سوی مرزها با القاء این توهم که «گزینه نظامی روی میز است» مطرح می‌شد و در داخل کشور یک جریان واداده و آلوده، این گزاره را تقویت می‌کرد که اگر به خواسته آمریکا در مذاکرات هسته‌ای تن ندهیم، باید در انتظار جنگ باشیم! و امروزه نیز همان ترفند را درباره توان موشکی کشورمان به‌کار گرفته‌اند.
مدیر مسئول کیهان گفت: کسانی که ادعا می‌کنند انقلاب اسلامی در گذر سال‌ها تضعیف شده است و نسخه دست کشیدن از انقلابی‌گری می‌پیچند باید به این پرسش پاسخ بدهند که اگر چنین است پس چرا کینه‌توزی‌ها و توطئه‌های دشمنان همه روزه شتاب بیشتری می‌گیرد؟! باید به این جریان آلوده داخلی سخن حکیمانه حضرت امام(ره) را که خطاب به آمریکا فرموده بودند، گوشزد کرد که اگر می‌گوئید چیزی نشده و انقلاب جایگاهی ندارد، پس چرا اینهمه هیاهو می‌کنید؟!
شریعتمداری گفت؛ به عنوان مثال مگر نه اینکه همه قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای تمامی توان خود را به میدان آورده و عربده می‌کشیدند که بشار اسد باید برود؟ و فقط ما بودیم که می‌گفتیم باید بماند. آیا امروز که شاهد قلع و قمع داعش و حامیان آمریکایی و اروپایی و اسرائیلی و عربی آنها و باقی ماندن بشار اسد در قدرت هستیم، نشانه آن نیست که قدرت برتر منطقه و از حریف قدرتمندتریم؟
مدیر مسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ یکی از ترفندهای دشمن برای به انفعال کشیدن ملت، القاء یأس و ناامیدی در آنان است و این ترفند را عمدتاً با بهره‌گیری از شگرد مارپیچ سکوت دنبال می‌کند. وی ضمن تشریح شگرد مارپیچ سکوت گفت؛ کاربرد این شگرد آن است که طرفداران انقلاب و اسلام انقلابی را در اقلیت نشان بدهد با این امید که آنها را به
نا امیدی کشانده و از طرح مطالبات انقلابی خود منصرف سازد.حریف برای این منظور مجموعه عظیمی از رسانه‌های بیرونی و برخی از رسانه‌های داخلی به‌کار گرفته می‌شوند. شریعتمداری گفت؛ باطل‌السحر این ترفند از یک‌سو، برشمردن موفقیت‌های بزرگ و مثال زدنی نظام طی ۴ دهه گذشته و از سوی دیگرحضور چشمگیر در صحنه است، نباید صبر کنید تا 22 بهمن و 9 دی و روز قدس و راهپیمایی اربعین و ایام عزای سیدالشهداء علیه‌السلام و امثال آن پیش بیاید تا شمار انبوه خود را در کنار شمار اندک غربگرایان و فلان جریان آلوده به نمایش بگذارید.
باید پرچم خود را همیشه و در همه حال برافراشته نگاه دارید و دیدگاه انقلابی خود را با صدای بلند فریاد بزنید. می‌گویند صلوات بلند، نفاق را از بین می‌برد، شاید به این علت که وقتی بلند صلوات می‌فرستید، تابلوی هویت خود را بالا برده‌اید و عرصه را بر نفاق تنگ کرده‌اید. شریعتمداری ادامه داد؛ آمریکا طی سی و چند سال گذشته همه اهرم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته و به این نتیجه قطعی رسیده است که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اکنون چند سالی است که با حمایت‌های آشکار و پنهان از یک جریان مرموز و غربگرای داخلی به انتظار نشسته که شاید آنها بتوانند غلطی بکنند.
شناخت این جریان دشوار نیست، این جریان در مقایسه مواضع آن با خط اصلی انقلاب و نقشه راه نظام به آسانی قابل شناسایی است. این جریان آمریکا را بزک می‌کند، سازش را به جای مقاومت تبلیغ می‌کند، تسلیم در مقابل خواسته‌های دشمن را تنش‌زدایی و تعامل می‌نامد، از صلح سخن می‌گوید و آدرس تسلیم می‌دهد، مشکلات اصلی مردم را نادیده می‌گیرد و به جای آن، حاشیه‌ها را به میدان می‌آورد.
شریعتمداری گفت؛ به‌عنوان نمونه، امشب (سه‌شنبه شب) قرار است آقای رئیس‌جمهور گزارش 100 روزه خود را ارائه کند ولی شما به روزنامه‌های مدعی اصلاحات و حامی دولت نگاه کنید، به‌جای اینکه پرسش‌های مورد نیاز مردم را مطرح کرده و درباره مسائلی نظیر بیکاری، رکود، تعطیلی مراکز تولید، حقوق‌های نجومی، خسارت محض برجام و امثال آن توضیح بخواهند، تمامی صفحات اول خود را با اعتراض به خودداری قهرمان عزیز کشورمان آقای علیرضا کریمی از کشتی گرفتن با کشتی‌گیر اسرائیلی پر کرده و اقدام مثال‌زدنی و تحسین‌برانگیز این پهلوان واقعی را به چالش کشیده‌اند. و اصلاً به روی نامبارک خود نمی‌آورند که رژیم‌صهیونیستی قاتل دهها هزار زن و مرد و کودک فلسطینی است و همین دیروز، موشه یعلون وزیرجنگ سابق اسرائيل با وقاحت اعلام کرد افتخار می‌کنم که هیچکس به اندازه من عرب و فلسطینی نکشته است و یا دو روز قبل سردمداران رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کردند که در پی ترور سردار قاسم سلیمانی هستند. باید از این جماعت داخلی پرسید؛ آیا سردار سلیمانی قهرمان ملی شما نیست؟ و آیا قتل عام کودکان مظلوم فلسطینی کمترین احساسی در شما برنمی‌انگیزد که اینگونه به کاسه‌لیسی اسرائیل پرداخته‌اید؟! یعنی شما ایرانی هم نیستید؟ وقتی شعار می‌دادید نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران از کدام ایران سخن می‌گفتید؟!