kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

کوتاه از ایران


درگذشت موسس جامعه روحانیت شیراز
شیراز- خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نبوی‌زاده عضو موسس جامعه روحانیت شیراز دار فانی را وداع گفت.
این عالم فرزانه که نزدیک به 30 سال در مسجد سیاحتگر به تبلیغ دین و پرورش علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت(ع) مشغول بود صبح دیروز درگذشت.
مراسم تشییع پیکر آن عالم فقید روز دوشنبه از ساعت 9 صبح از مقابل مسجد سیاحتگر تا حرم حضرت شاهچراغ(ع) تشییع و در آستان مقدس احمدی و محمدی دفن خواهد شد.

اجرای 5 هزار پروژه

ارومیه- خبرگزاری فارس: دبیر شورای مرکزی زکات از اجرای
5 هزار و 49 پروژه از محل زکات در کشور خبر داد و گفت: میزان کل زکات جمع‌آوری شده در طول سال گذشته 270 میلیارد تومان بود.
حسین نبی‌لو گفت: بیش از 2 هزار و 200 مورد از پروژه‌های مذکور در رابطه با مساجد بوده است وی با بیان اینکه استان‌ها متعهد شده‌اند امسال 400 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کنند اظهار داشت: امسال 11 هزار پروژه با هماهنگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا خواهیم کرد که مسکن مددجویان، خانه عالم، فضاهای بهداشتی در مناطق محروم از جمله آنهاست.

تصویب اعتبار برای بخش سلامت

بجنورد- ایرنا: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب 220 هزار میلیارد ریال در قالب اعتبارات وزارت بهداشت برای بخش سلامت خبر داد و افزود: این رقم با توجه به جمعیت کشور کافی نیست لذا با پیگیری، اخیرا 30 هزار میلیارد ریال دیگر به اعتبارات این بخش افزوده شد.
عبدالرضا عزیزی با تاکید بر اولویت تامین اعتبارات حوزه سلامت افزود: کاهش هزینه‌های مردم در بخش سلامت از مزایای اجرای سیاست‌های کلان سلامت است که عملیاتی شدن برنامه‌ها منوط به تامین اعتبار مورد نیاز است.

ارائه بسته‌های درمانی جدید

اراک-ایرنا: مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: از امروز در راستای سیاست‌های حمایت‌های بهداشتی و درمانی دولت تدبیر و امید، هفت بسته درمانی جدید ارائه می‌شود.
«سیدتقی نوربخش» افزود: ارائه این بسته‌ها به زودی در سیستم بهداشت و درمان از سوی تامین اجتماعی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: نظام بهداشت و درمان کشور با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حال به روزرسانی است تا میزان رضایتمندی‌ها در این حوزه افزایش یابد.
نوربخش بیان کرد: امسال پرداخت و مطالبات بیمه تامین اجتماعی به روز شده و این امر در تاریخ بیمه بی‌سابقه است.
وی، از استقرار تعرفه ترجیحی پزشکان خبر داد و گفت: اضافه کردن تخت دیالیز در بیمارستان‌های تحت پوشش نیز از اولویت‌های مهم است.

تامین داروی دام و طیور

سمنان- ایرنا: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 90 درصد داروهای مورد نیاز دام، طیور و آبزیان در داخل تولید می‌شود و ایران در این عرصه در بین کشورهای منطقه از موقعیت ویژه برخوردار است.
«مهدی خلج» افزود: علاوه بر این 60 تا 70 درصد واکسن‌های مورد نیاز دام و قریب 40 تا 50 درصد واکسن‌های مورد نیاز طیور در ایران تولید می‌شود.
وی ادامه داد: به ادارات دامپزشکی استان‌ها ابلاغ شده تا با تمام توان بخش دولتی و استفاده و خرید خدمات از بخش غیردولتی، علیه بیماری بروسلوز دام مبارزه شود.
خلج  افزود: کنترل انگل‌های خارجی در صدر برنامه‌های دامپزشکی قرار دارد و در این رابطه نظارت بر کشتارگاه‌های دام نیز در برنامه است.