kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

حوادث کوتاه از کشور


زلزله در فارس
تهران - ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4/4 ریشتر بامداد یکشنبه حوالی «نودان» در استان فارس را به لرزه درآورد.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 40 دقیقه و 33 ثانیه در 15 کیلومتری نودان - 35 کیلومتری کازرون و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

واژگونی خودرو

رودسر - خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه چابکسر شهرستان رودسر از کشته و مجروح شدن 4 نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو در این محور خبر داد.
سرگرد حسین حجامی اظهار داشت: یک دستگاه خودرو سواری پژو با 4 نفر سرنشین شامل 3 زن و یک کودک 2/5 ساله هنگام تردد با سرعت بالا در جاده اصلی منطقه سیاهکل‌رود بخش چابکسر به کلاچای به جدول وسط خیابان برخورد کرد و واژگون شد.
وی افزود: در این حادثه یک دختر 18 ساله بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. علت این حادثه تخطی راننده از سرعت مطمئنه و در نتیجه عدم توانایی وی در کنترل وسیله نقلیه اعلام شد.

شنا قربانی گرفت

بروجرد - ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد گفت: دو کودک 11 و 8 ساله به دلیل ناآشنایی به فن شنا در بروجرد غرق شدند.
سرهنگ پورغلامحسین افزود: در پی اعلام شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بروجرد مبنی بر غرق‌شدگی در سد خاکی روستای قلعه کاظم، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه دره صیدی به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: در این حادثه دو کودک به دلیل شنا در منطقه ممنوعه و ناآشنایی به فنون شنا دچار غرق‌شدگی در سد خاکی شده و فوت کردند.
پورغلامحسین اضافه کرد: با تلاش یگان‌های امدادی جسد کودکان از آب خارج و به سردخانه مراکز درمانی انتقال داده شد.

صاعقه زن جوان را کشت

اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه گفت: زنی 31 ساله بر اثر برخورد صاعقه در دم فوت کرد.
سرهنگ محمدصادق جبارپور افزود: با بررسی موضوع از یک نفر از همراهان این فرد که خود را از بستگان او معرفی کرد مشخص شد هر دو پیاده در صحرای اطراف امامزاده در حال حرکت بودند و فرد متوفی در حال مکالمه با تلفن همراه خود بود که برخورد صاعقه موجب مرگ وی شد.

سقوط به چاه

مشهد - فارس: مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی مشهد از سقوط کارگر 27 ساله‌ای به درون چاهی به عمق 18 متر در مشهد خبر داد.
مهدی رضایی افزود: در پی این حادثه گروه امداد و نجات در محل حاضر شده و با استفاده از تجهیزات کوهنوردی و کار در ارتفاع،‌ کارگر را به محل امن منتقل کردند.
وی در پایان گفت: کارگر حادثه‌دیده از چند قسمت از بدن دچار آسیب شده و از ناحیه مچ دست چپ نیز دچار شکستگی شده است.

پارافین ، نفت از آب درآمد

یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران پلیس آگاهی این استان یک دستگاه تریلی را که اقدام به حمل سوخت قاچاق می‌کرد شناسایی و متوقف کردند.
سرتیپ منوچهر امان‌اللهی ادامه داد: راننده تریلی با ارائه بارنامه و اسناد و مدارک جعلی مبنی بر اینکه نوع محموله پارافین است قصد فریب ماموران را داشت که ماموران با بازرسی خودرو موفق به کشف بیش از 34 هزار لیتر نفت سفید قاچاق شدند.
به گفته وی در عملیات دیگری،‌ ماموران پس از شناسایی و توقیف یک دستگاه تریلی ولوو نفتکش موفق به کشف بیش از 20 هزار لیتر نفت کوره قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد ریال شدند.
فرمانده انتظامی استان یزد در پایان یادآور شد: در این دو عملیات 3 نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.