kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

انهدام باند بزرگ جاعلان و زمین‌خواران میلیاردی در استان تهران

فرمانده انتظامی رباط‌کریم از انهدام باند بزرگ جاعلان اسناد ملکی و زمین‌خواران میلیاردی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ جعفر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه چند نفر بنگاه‌دار از وی کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع را در اولویت کار خود قرار دادند.
وی افزود: پس از تحقیقات ماموران مشخص شد که فرد شاکی یک قطعه زمین با ارزش واقع در شمال تهران بزرگ داشته که از طریق یکی از دفترخانه‌های رباط‌کریم متوجه شده عده‌ای با جعل عنوان و اسناد ملکی وی، زمین را به نام شخص دیگری زده‌اند.
این مسئول ادامه داد: ماموران این پلیس پس از فعالیت‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی سه نفر از متهمان به نام‌های «ق-ن» و «م-ک» و «ع-ب» در استان البرز شده و با هماهنگی قضایی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی رباط‌کریم انتقال دادند.
علیزاده یادآور شد: در بازجویی‌های پلیس، متهمان ضمن معرفی یکی دیگر از همدستانشان به نام «ح-د» اعلام کردند که ابتدا یک سند و شناسنامه تهیه و به صورت جعلی آنها را پر می‌‌کرده‌اند و یک نفر که شباهت زیادی با صاحب ملک داشته را پیدا کرده و عکس او را روی شناسنامه چسبانده و به دفترخانه برده و سند را به نام وی می‌زدند.
گفتنی است، در استعلام به عمل آمده از متهمین مشخص شد که هر چهار نفر دارای سوابق متعدد کیفری در خصوص زمین‌خواری، سرقت، جعل اسناد، کلاهبرداری و... بودند که پس از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان اوین شدند.