kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

آغاز عملیات پاکسازی تروریست‌ها از شهر حمص سوریه

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی شهر حمص از تروریست‌ها آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها نیروهای ارتش پس از ورود به بخش قدیمی‌شهر حمص عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کردند.
مقامات سوری با حضور نماینده سازمان ملل متحد جلسه مشترکی با هدف هماهنگی برای خروج افراد مسلح شورشی از منطقه دیک‌الجن در بخش قدیمی حمص برگزار کردند.
در این جلسه توافق شد که افراد مسلح سلاح‌های خود را تحویل دهند و تحت نظارت ارتش سوریه و ناظران بین‌المللی از بخش قدیمی حمص خارج شوند.
در اولین گام از اجرای توافق آتش‌بس در حمص قدیم یک گروه 50 نفری که سابقه قتل نداشتند خود را به نیروهای ارتش سوریه تسلیم کردند و سلاح‌های سنگین خود را به ارتش تحویل دادند.
همچنین توافق شد یک گذرگاه امن برای ورود کمک‌ها و مواد غذایی به دو شهرک نبل و الزهرا ایجاد شود.
عناصر مسلح طبق این توافقنامه شهر را با اتوبوس‌های دولت سوریه و با حمایت ارتش سوریه تا ورودی‌های مناطق تلبیسه و الدارالکبیره ترک می‌کنند.
کسانی که منطقه را ترک می‌کنند حدود 2500 تن هستند که 900 تن از آنها عنصر مسلح و مابقی اعضای خانواده‌های آنها هستند.
با خروج عناصر مسلح از حمص نیروهای ارتش روند پاکسازی و ایمن‌سازی شهر حمص را از بمب‌ها و مین آغاز کردند.
گروه‌های خبری خارجی، عربی و سوری برای ورود به محله قدیمی حمص صف کشیده‌اند تا به آنها اجازه ورود داده شود.ارتش سوریه همچنین مصمم به آزاد کردن مناطق بیشتری قبل از انتخابات است و موفق شده در مناطق حومه دمشق، حلب و لاذقیه مناطق جدیدی را تحت کنترل خود درآورد.
منابع نظامی سوری اعلام کردند منطقه ملیحه در حومه دمشق طی ساعات آینده امن اعلام خواهد شد.
این در حالی است که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با کمیته عالی کمک‌رسانی به مردم سوریه تاکید کرد، اولویت دولت سوریه رسیدگی به نیازهای آوارگان سوری است.
وی اظهار داشت، دولت مسئول نظارت بر وضعیت تمامی شهروندان به ویژه شهروندانی است که به دلیل جنایت‌های گروه‌های تروریستی مجبور به مهاجرت شده‌اند و تامین مایحتاج آنها نیازمند تلاش وزارتخانه‌ها و گروه‌های مربوطه است.