kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
آیت‌الله مکارم شیرازی:

نسبت به دشمنان باید با بدبینی نگاه و رفتار کرد

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه دشمنان و غربی‌ها سوء نیت دارند و ما هیچ‌گاه نباید به آنها خوشبین باشیم، گفت: همواره نسبت به رفتار دشمنان باید با بدبینی نگاه و رفتار کرد.


به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به حادثه زلزله در کرمانشاه ‌اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله پرداختن به ساخت و ساز خانه‌ها است که کار اصلی به شمار می‌رود، نباید به گونه‌ای باشد که گذشت زمان سبب فراموشی این مسئله مهم از سوی ملت و دولت شود به ویژه که رو به زمستان می‌رویم، باید برنامه‌ریزی شود که مردم نجات پیدا کنند.
وی تأکید کرد: باید برای ساختمان‌های فرسوده فکری اساسی شود چرا که ضایعات بسیاری دارد، اگر ساختمان‌های فرسوده درست شود، خرج کمتری دارد تا اینکه زلزله رخ دهد و سپس بخواهیم به آن رسیدگی کنیم، باید به این مسائل رسیدگی شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با ‌اشاره به معضلات فضای مجازی، گفت: مشکل فضای مجازی تنها ایجاد مفاسد اخلاقی و تزلزل اخلاقی نیست بلکه در مواردی دام سیاسی محسوب می‌شود. دشمن با استفاده از فضای مجازی دام‌هایی را طراحی کرده تا بتواند به فروپاشی نظام برسد و این موضوع هوشیاری مسئولان را می‌طلبد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمنان و غربی‌ها سوء نیت دارند و ما هیچ‌گاه نباید به آنها خوشبین باشیم بلکه همواره نسبت به رفتار دشمنان باید با بدبینی رفتار کرد، مسائل اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مورد هجمه است که باید با این هجمه‌ها مقابله کرد.
استاد درس خارج حوزه تصریح کرد: باید برای فضای مجازی فکری کنیم تا شاهد آسیب‌های متعدد در این فضا نباشیم، نباید گفته شود که نمی‌توان این کار را انجام داد بلکه با همت و برنامه‌ریزی می‌توان کار را پیش برد، مسئولان باید دست به دست هم دهند و مشکل فضای مجازی را حل کنند، مسئولان کشور هشدار داده‌اند که در پرونده‌های قضایی آثار فضای مجازی دیده می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مالیات‌ها باید عادلانه باشد، گفت: نباید به گونه‌ای باشد که گردن‌کلفت‌ها از مالیات فرار کنند و کسبه‌ها و افراد جزء مجبور به پرداخت آن باشند، باید بر مالیات‌ها دقت بیشتری شود.
این مرجع تقلید اظهار داشت: گاهی مسائل عجیبی واقع می‌شود و یک مرتبه گفته می‌شود که در صندوق فرهنگیان رقم نجومی فساد شده و یا اینکه مسئولان می‌گویند بیش از هزار تریلی قاچاق کشف شده است، باید متوجه اوضاع باشیم و درباره مقابله با فساد تصمیمی بنیادین گرفته شود.