kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱

برنامه‌ریزی شرکت آب استان تهران برای تابستان

مدیرعامل شرکت‌‌ آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای عبور از فصل تابستان صرفه‌جویی 20 تا 25 درصدی آب باید از سوی مشترکان جدی گرفته شود.
محمد پرورش در حاشیه نمایشگاه کتاب در غرفه شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جمع خبرنگاران افزود:‌ روز به روز هوا گرم‌تر شده و مصرف آب نیز در حال افزایش است بطوریکه روزانه 220 هزار متر مکعب افزایش مصرف داریم و متاسفانه از 2 میلیون و 600 هزار متر مکعب به 2 میلیون و 800 هزار متر مکعب رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی کولرها 400 هزار متر مکعب مصرف کولرها به مصرف آب شرب تهران اضافه خواهد شد، گفت: مشکل اساسی ما در سال جدید کاهش بیش از 30 درصدی حجم ذخیره آب سدهای تامین‌کننده آب شرب تهران است.
وی افزود: به عنوان مثال دو سد لتیان و لار با کاهش 50 درصدی مواجه شده‌‌‌اند که این موضوع باعث سخت‌تر شدن شرایط خواهد شد.
پرورش گفت: برای شهر تهران یک میلیارد و 35 میلیمتر مکعب و برای استان تهران یک میلیارد و 350 میلیون متر مکعب باید آب تولید شود.
وی با بیان اینکه مصرف آب در سال 93 نسبت به سال‌های 86 و 87 افزایش نیافته گفت: در سال 87 از سامانه شرق تهران 230 میلیون متر مکعب آب دریافت کردیم اما امسال این عدد از سامانه شرق (سد لار و لتیان) به زیر 200 میلیون متر مکعب خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای عبور از فصل تابستان و حتی پاییز و زمستان انجام شده است، گفت: برای عبور از فصل تابستان و پاییز مشارکت مردم را می‌طلبد.
وی افزود: صرفه‌جویی 20 تا 25 درصدی در تهران بسیار ضروری است تا از این وضعیت بدون دغدغه عبور کنیم.