kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
خطیب جمعه تهران:

هرکس توان دارد در مناطق زلزله‌زده مسکن بسازد



امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که توان دارند خانه‌سازی را به عهده بگیرند و در مناطق زلزله‌زده مسکن‌سازی کنند و هر انسانی که فطرت بیداری دارد چنین
است.
به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله کرمانشاه گفت: این حادثه ملت و کشور را عزادار کرد ولی آنها که رفته‌اند با غفران ذنوب رفته‌اند چون در برخی احادیث آمده است کسی که دیواری بر او خراب شود و فوت کند ثواب شهید دارد.
وی با بیان اینکه مسلمان بودن آثاری دارد، اظهار داشت: کسانی که توان دارند خانه‌سازی را به عهده بگیرند و در مناطق زلزله‌زده مسکن‌سازی کنند و هر انسانی که فطرت بیداری دارد چنین است. مخصوصا کشور ما که ایمان، محبت و ایثار خود را همواره نشان داده‌اند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخی اظهارات و دشمنی‌ها علیه ملت ایران، تصریح کرد: گاهی در این فضای لطیف و پرجاذبه خدمت و کمک به ضعیفان صدای کسی از حلقوم آدم شروری در گوشه‌ای بلند می‌شود که می‌گوید حتی کمک به زلزله‌زدگان ایران نیز انجام نشود و این صدای ضعیف بر همین اساس است که در دنیایی زندگی می‌کنیم که وقتی زلزله‌ای به این مهیبی رخ می‌دهد به تشویق برای کمک چنین حرف‌هایی می‌زنند.
آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: این بدبختی دنیا است که رئیس‌جمهور آمریکا اینطور لجن‌وار صحبت کند و دولتی که بگوید من حامی حرمین هستم اینگونه حرف بزند و از اسرائیل درخواست حمله به کشورها را کند و در حالی که اینچنین در یمن و سوریه دست به جنایت‌های بزرگی زده و اخیرا نیز برای کشورهای اسلامی نقشه‌هایی طراحی کرده است. اینها بدبخت هستند که خیال می‌کنند می‌توانند منظومه شمسی را در دست بگیرند.
وی همچنین با اشاره به بازداشت سعد حریری توسط رژیم آل سعود، گفت: این بساط نشان می‌دهد که دشمن چقدر طراحی می‌کند و برای کشورهای اسلامی نقشه می‌ریزد. می‌خواهند لبنان آرام و منطقه را متشنج کنند ولی مردم و طوایف لبنان بیدارند و از همه آنها و مخصوصاً سیدحسن نصرالله تشکر و تمجید می‌کنیم که با بیانات‌شان و در آنجا که گفتند: وقتی سعد حریری به لبنان بیاید به استقبال آن خواهیم رفت توطئه‌های آل‌سعود و آمریکا را خنثی کردند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اتحاد و وحدت مردم لبنان یک یادگار بزرگ و با ارزش است که باید حفظ شود.
وی با تأکید براینکه اوضاع روشن است و وحدت و انسجام درونی نیز در کشورمان لازم است، گفت: در کشور ما ولایت فقیه محور است و سنگ آسیابی است که آسیاب بر دور آن می‌چرخد و این ایثار و فداکاری و شهامت و شجاعت و لبیک یاحسین و زینب‌ها دشمن را عقب می‌زند و مأیوس و خانه‌نشین می‌کند.
تأکید رهبر انقلاب
بر لزوم وقف در عرصه علم و فناوری
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود.
وی اظهار داشت: با توجه با مطالعه وقف نامه‌ها و نیات واقفین که بیش از 800 نوع نیت واقف بدست آمده است، به این نتیجه رسیده‌ایم که باید بر روی برخی از وقف‌ها مانند وقف برای فعالیت‌های قرآنی، اشتغال، ازدواج، کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست و کمک به کودکان کار تاکید و توجه بیشتری شود.
حجت‌الاسلام محمدی یکی از نیازهای مهم امروز جامعه را وقف برای تولید علم و فناوری ذکر کرد و افزود: این امر مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و معظم‌له در جلسات خصوصی و خاص به این امر تاکید فراوان داشتند.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور، اظهار کرد: از اولین ساعات وقوع زلزله در غرب کشور مسئولان اوقاف خود را به این مناطق رساندند و امکانات مورد نیاز را در حد امکان در اختیار زلزله‌زدگان قرار دادند.
وی با بیان کمک‌های این سازمان به زائرین حضرت امام رضا‌(ع)، ادامه داد: در 92 ایستگاه اعم از بقاء متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها به 40هزار نفر از زائرانی که در مسیر زیارت به مشهد مقدس هستند، خدمت‌رسانی می‌شود و 500 حسینیه نیز برای اسکان آنان در نظر گرفته شده است.