kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی:

کانون‌های توسعه باید در استان همدان راه‌اندازی شود



همدان- خبرنگار کیهان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان خواستار همبستگی نخبگان و راه‌اندازی کانون‌های توسعه در استان شد.
علی ربیعی افزود: یک هزار و 617 واحد صنعتی در استان همدان وجود دارد که 27 درصد مربوط به بخش کشاورزی، 28 درصد مربوط به بخش صنعت و 45 درصد مربوط به بخش خدمات است که برای پر کردن ظرفیت‌های باقیمانده باید در بخش خدمات سرمایه‌گذاری شود.
وی بیان داشت: با اینکه بخش بزرگی از اشتغال در بخش خدمات است اما تنها 25 درصد تسهیلات استان به این بخش اختصاص یافته که نشان می‌دهد ایجاد اشتغال در این بخش ارزان‌قیمت‌تر است.
ربیعی به تعداد واحدهای تولیدی مشکل‌دار استان اشاره کرد و گفت: در استان همدان 26 واحد تولیدی مشکل‌دار وجود دارد که مشکلات 6 واحد حاد بوده و بیش از 700 شغل را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد 20 هزار شغل در استان همدان در سال جاری یادآور شد: آمار ایجاد 11 هزار و 401 نفر اشتغال در 7 ماهه نخست سال جاری و 6 هزار بیمه شده جدید نشان از واقعی بودن ارقام می‌دهد.
وی سهم استان همدان را از تسهیلات اشتغال‌زایی 340 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم سهم تسهیلات استان همدان را به 500 میلیارد تومان افزایش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: از بخش اشتغال روستایی 155 میلیارد تومان برای استان اختصاص یافته و مقرر شده 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی تامین و بانک‌ها نیز این رقم را تامین کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تسهیلات 155 میلیارد تومانی و 340 میلیارد تومانی می‌تواند کمکی برای ایجاد اشتغال در استان همدان باشد، افزود: 460 میلیارد تومان هم از محل رونق تولید برای استان همدان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
در پایان این جلسه وزیر کار و استاندار همدان پشت سفته 100 میلیون تومانی تولیدکننده زیره کفش در یکن‌آباد را جهت ضمانت امضا کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به همدان شرکت بین‌المللی «رایان نیک» که قطعات الکترونیکی تولید می‌کند را در شهرستان رزن افتتاح کرد.
افتتاح مجتمع فرهنگی، رفاهی عترت بهزیستی، افتتاح متمرکز 10 پروژه بهزیستی شامل 2 کلینیک مددکاری اجتماعی، یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، یک مرکز ترک اعتیاد ماده 16، 2 کارگاه تولیدی، 3 مهد کودک و 32 واحد مسکونی روستایی برای خانواده‌های دارای دو معلول با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در شهرستان‌های نهاوند، همدان و کبودرآهنگ از برنامه‌های وزیر تعاون بود.
همچنین کلنگ‌زنی مرکز درمانی شهرستان بهار، افتتاح مجموعه ورزشی تویسرکان، کلنگ‌زنی خانه امید نهاوند و افتتاح درمانگاه غرضی تامین اجتماعی ملایر و 3 پروژه دیگر در ملایر از دیگر برنامه‌ها بود که با حضور وزیر برگزار شد.