kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶

اخبار ورزش جهان



زولا به چلسی برمی‌گردد
جان فرانکو زولا احتمالاً به چلسی باز خواهد گشت تا به عنوان مدیر فنی این باشگاه در کنار هموطنش و سرمربی تیم، آنتونیو کونته کار کند. مدیر فنی سابق چلسی، مایکل امنالو، روز دوشنبه در پی بروز تنش‌هایی میان کونته و مدیر اجرایی باشگاه مارینا گرانوفسکایا، از سمت خود استعفا کرد. طبق گزارش نشریه سان انگلیس، با خروج امنالو، کونته یکی از مهم‌ترین حامیانش در باشگاه را از دست داده است اما مالک باشگاه رومن آبراموویچ برای خنثی‌سازی تأثیر منفی این اتفاق می‌‌خواهد شخصیتی را به باشگاه برگرداند که نزد هواداران محبوب است، شخصی که کونته هم با او رابطه خوبی دارد به همین دلیل او جان فرانکو زولای 51 ساله را در نظر دارد کسی که اسطوره باشگاه محسوب می‌شود و سابقه مربیگری در تیم‌های العربی، کالیاری و بیرمنگام را هم دارد.
توافق منچستریونایتد با بشیکتاش
برای فروش فلینی
هافبک بلژیکی شیاطین سرخ در آستانه ترک اولدترافورد به مقصد وُدافون آره‌نا قرار دارد.نشریه «میرر» انگلیس مدعی شد مروان فلینی اولین بازیکنی خواهد بود که منچستریونایتد را در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی ترک خواهد کرد. بر اساس این گزارش سران دو باشگاه منچستریونایتد و بشیکتاش بر سر انتقال این هافبک 29 ساله به ورزشگاه وُدافون آره‌نا در ازای 8 میلیون یورو به توافق رسیده‌اند. فلینی که قراردادش در پایان فصل جاری با منچستریونایتد به پایان می‌رسد، در فصل جاری یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم تحت ‌هدایت ژوزه مورینیو بوده است. او که در سال 2013 از اورتون به جمع شیاطین سرخ پیوست، در فصل جاری در 9 بازی از رقابت‌های مختلف برای این تیم به میدان رفته و 3 گل به ثمر رسانده است. گفته می‌شود مورینیو قصد دارد فِرِد، هافبک 24 ساله و برزیلی شاختار دونتسک اوکراین را جانشین فلینی کند.
گالیانی در هیئت مدیره رئال مادرید؟!
آدریانو گالیانی ممکن است به دنیای فوتبال برگردد و در سمتی اجرایی در باشگاه رئال مادرید مشغول به کار شود. گالیانی که بیش از 30 سال سابقه کار به عنوان مدیر اجرایی باشگاه میلان را داشت، در ماه آوریل بعد از انتقال مالکیت روسونری از سیلویو برلوسکونی به یونگ‌هونگ‌لی به همکاری خود با قرمز و سفیدپوشان سن‌سیرو پایان داد. طبق گزارش نشریات موندو دپورتیووی اسپانیا و استمپای ایتالیا، فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید برای گالیانی 73 ساله سمتی در هیئت مدیره باشگاه در نظر گرفته و به او پیشنهاد کاری داده است. گالیانی اکنون به عنوان یکی از مدیران شرکت رسانه‌ای مدیاست پرمیوم ایتالیا با مالکیت برلوسکونی فعالیت دارد و از وی به عنوان گزینه ریاست سازمان لیگ فوتبال ایتالیا یا فدراسیون فوتبال این کشور نام برده می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که دوست اسپانیایی صمیمی او در مادرید، زودتر قصد دارد این مرد ایتالیایی را استخدام کند.
تماس رئال مادرید با ۳ باشگاه برای فروش گرث بیل
ستاره ولزی رئال مادرید در لیست فروش کهکشانی‌ها قرار دارد. گرث بیل که در آستانه بازگشت به میادین با رسیدن به مراحل پایانی ریکاوری بر ساق پای مصدومش بود، اخیراً در تمرینات این تیم از ناحیه ران مصدوم شد تا سریال مصدومیت‌هایش همچنان ادامه‌دار باشد. بیل با این مصدومیت یک ماه دیگر خانه‌نشین خواهد بود و به این ترتیب بازی حساس رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید را از دست خواهد داد. بیل 28 ساله که در سال 2013 با قراردادی 6 ساله و در ازای 85/3 میلیون پوند از تاتنهام به رئال مادرید پیوست، در دوره حضورش در رئال مادرید کم مصدوم نشده و پیش از این 11 بار دچار آسیب‌دیدگی شده و در حدود 300 روز به دور از مستطیل سبز بوده است. نشریه «میرر» انگلیس اکنون خبر می‌دهد که باشگاه رئال مادرید از مصدومیت‌های پیاپی بیل به تنگ آمده و قصد دارد ستاره ولزی خود را در لیست فروش قرار دهد. بر اساس این گزارش، واسطه‌های باشگاه رئال مادرید حتی با باشگاه‌های منچستر یونایتد، چلسی و تاتنهام تماس گرفته‌اند و قصد این باشگاه اسپانیایی برای فروش بیل را به اطلاع آنها رسانده‌اند تا در صورت تمایل، پیشنهاد خود را به رئال مادرید ارائه بدهند. منچستر یونایتد در همین تابستان اخیر به دنبال جذب گرث بیل بود و ژوزه مورینیو هم نسبت به خدمت گرفتن این بازیکن ابراز علاقه کرده بود.
آگوئرو مارادونا را پشت سر گذاشت
مهاجم گلزن آرژانتین از گلزنی و کسب پیروزی برابر روسیه سخن گفت‌ و ابراز امیدواری کرد که تیمش این روند را حفظ کند.
 تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین موفق شد در دیداری دوستانه با یک گل، روسیه، میزبان جام جهانی را شکست دهد. تک گل این مسابقه را سرخیو آگوئرو به ثمر رساند. این گل باعث شد آگوئرو تعداد گل‌های زده خود را در تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین به عدد ۳۵ برساند تا دیگو مارادونا را پشت سر بگذارد. در حال‌ حاضر تنها لیونل مسی و گابریل باتیستوتا بیشتر از آگوئرو در تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین گلزنی کرده‌اند. تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین باید در دیدار دوستانه بعدی خود سه‌شنبه در حالی به مصاف نیجریه برود که در این بازی لیونل مسی را در اختیار نخواهد داشت. این بازی قرار است که در دیگر شهر میزبان جام جهانی یعنی کراسنودار برگزار شود.
مارتین اونیل: ایرلند مسافر جام جهانی می‌شود
سرمربی تیم ملی فوتبال ایرلند از عملکرد شاگردانش در دیدار رفت برابر دانمارک راضی است. او تاکید کرد که تیمش به جام جهانی راه پیدا خواهد کرد. جدال دو تیم ایرلند و دانمارک در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برنده نداشت. این دیدار که در دانمارک برگزار شد با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که باعث خوشحالی و رضایت سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایرلند شده است. مارتین اونیل، سرمربی ایرلند در نشست خبری بعد از بازی گفت‌: در دوبلین برای پیروز شدن به نوآوری نیاز داریم. اگر می‌خواهیم به جام جهانی راه پیدا کنیم باید بهترین بازی خود را به نمایش بگذاریم و با نهایت تمرکز به میدان برویم. او ادامه‌ داد: می‌توانیم پیروز این بازی شویم و به جام جهانی راه پیدا کنیم. از نتیجه‌ دیدار رفت راضی هستم. در دیدار برگشت چاره‌ای جز پیروزی نداریم و باید دروازه‌ دانمارک را باز کنیم.
صعود مراکش و تونس به جام جهانی روسیه
تیم‌های ملی فوتبال مراکش و تونس توانستند به عنوان آخرین نماینده‌های قاره آفریقا جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست بیاورند.در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا چند دیدار برگزار شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، دو تیم ساحل عاج و مراکش برابر هم به میدان رفتند. ساحل‌ عاجی‌ها که میزبان این بازی بودند، برای صعود به جام جهانی یک امتیاز می‌خواستند ولی با دو گل شکست تلخی را برابر مراکش متحمل شدند.نبیل دیرار در دقیقه ۲۵ و مهدی بن عطیه در دقیقه ۳۰ گلزنان این بازی بودند تا مراکش به جام جهانی راه یابد. همچنین در دیگر مسابقه تونس برابر لیبی به تساوی بدون گل رضایت داد ولی با همین نتیجه هم توانست مسافر جام جهانی شود. در دیگر دیدار این گروه کنگو دو بر یک گینه را شکست داد. به این ترتیب پنج تیم نیجریه، مصر، سنگال، مراکش و تونس نماینده قاره آفریقا در جام جهانی روسیه خواهند بود.