kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
توضیحات رئیس‌فدراسیون هندبال در خصوص قرارداد دوماهه «ماچک»

رحیمی: چرا باید حقوق اضافه پرداخت کنیم؟

رئیس‌فدراسیون هندبال «ماچک» را بهترین گزینه برای مربیگری تیم ملی دانست و گفت: مدت قرارداد این مربی تنها دوماه است.


 فدراسیون هندبال بعد از مدتها حرکت چراغ خاموش پیرامون تیم ملی بزرگسالان بالاخره با اعلام نام مربی گام مهمی را برای حضور تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی برداشت. علیرضا رحیمی پس از انتخاب «بورت ماچک» به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در خصوص چگونگی قرارداد و همکاری این مربی توضیحاتی داد که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
* ما بررسی‌های زیادی انجام دادیم. این مربی اهل اسلوونی در قطر، بحرین و حتی تیم ملی ایران نیز موفق بوده و با وی دوم آسیا شدیم. با بازیکنان خارج از کشور هم صحبت کردیم ورزشکاران ما الان در سطح بالایی قرار دارند و نیاز دیدیم برای انتخاب مربی با آنها نیز مشورت بگیریم و در نهایت دیدیم که ماچک بهترین گزینه برای همکاری است. این مربی آسیا را خوب می‌شناسد و با بسیاری از تیم‌های این قاره همکاری کرده است و تقریبا در همه کشورهای آسیایی بوده است. در ایران همه از حضورش راضی بودند ما نیز با وی مذاکره کردیم و او نیز به همکاری با ما راضی شد.
* قرار است بعد از انتخاب بازیکنان یک اردوی تدارکاتی چند روزه در ایران داشته و از چهارم دی ماه تیم به اردوی اسلوونی و بعد از آن قطر رفته و از این کشور مستقیما راهی کره‌جنوبی شود. قرارداد ما براساس شرایط تنها دو ماه است. بعد از آن برای ادامه همکاری با وی مذاکره خواهیم کرد تا قرارداد طولانی مدت ببندیم.
*ما ۱۰ تا ۱۲ بازیکن خارج از کشور داریم در حقیقت بازیکن نداریم که بخواهیم مربی را برای طولانی مدت استخدام کنیم برای چه باید حقوق اضافی به مربی بدهیم. برای حضور تیم در بازیهای آسیایی هم باید این رقابتها که نزدیکتر است تمام شود و بعد از آن پیرامون این مسئله فکر می‌کنیم چرا که زمان برای این موضوع داریم. در حال حاضر مهمترین برنامه ما حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیاست.
* ماچک همه بازیکنان تیم ملی را می‌شناسد و در این مدت نیز بازیکنان را ارزیابی خواهد کرد و مشکلی از بابت این مسئله نداریم.ضمن اینکه همان نفراتی که قبلا مسئولیت تیم را برعهده داشته و پیش از این نیز با وی همکاری کرده‌اند کمک مربی ماچک خواهند بود. علیرضا حبیبی و شهداد مرتجی به عنوان کمک در کنار این مربی هستند.
مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان در سال ۲۰۱۸ بهمن ماه در کره‌جنوبی برگزار می‌شود. این رقابتها جنبه انتخابی جهانی دارد.