kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
با حضور سرلشکر باقری

همایش دفاعی امنیتی شمال غرب کشور برگزار شد

همایش دفاعی امنیتی شمال غرب کشور با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله ارومیه برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، در این همایش که با حضور نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان غربی و کردستان، فرماندهان ارشد نیروهای انتظامی و نماینده‌های مجلس برگزار شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امنیتی که هم اکنون در شمال غرب کشور به وجود آمده حاصل تلاش نهادهای مختلف است.
سرلشکر محمد باقری اظهار داشت: با وجود همه تحریم‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی، جمهوری اسلامی ایران سربلند و مطمئن مسیر پیشروی خود را طراحی کرده و همه طرح‌هایی که ایالات متحده آمریکا طراحی کرده و در دست تهیه دارد خنثی می‌کنیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دشمن نخواهد توانست ذره‌ای از رشد و حرکت ملت ایران بکاهد و خدا را شکر می‌کنیم که ما با قدرت و درایت رهبری و هوشیاری نیروهای مسلح یک بازدارندگی قوی در مقابل دشمن ایجاد کرده‌ایم.
باقری گفت: آمریکا و اذناب منطقه‌ای آن اذعان دارند که مقابل ایران باید هوشیار باشند، دشمن همت خود را بر روی توطئه‌های اقتصادی، فرهنگی و سایبری گذاشته است که با همدلی مردم و تلاش دست‌اندرکاران این توطئه‌ها در نطفه خنثی می‌شود.
وی اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از نقاط پراهمیت کشورمان است به طوری که هم اکنون در شهرهای مرزی امنیت برقرار شده؛ با اراده سپاه، ارتش، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی الان در وضعیت مطلوبی هستیم.
رئیس کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نباید به هر قیمتی به برجام پایبند باشیم گفت: اگر قرار باشد تحریم‌ها با نام‌های دیگر دوباره تصویب شوند خروج ایران از برجام قطعی است.
سردار باقری افزود: پایان هشت سال جنگ تحمیلی پیام بسیار مهمی داشت، اینکه ما در این دوران امکان تدوین برنامه های جامع و کامل برای مقابله با دشمن را نداشتیم اما در حال حاضر با بسیج شدن نیروها و ارائه راهبردهای لازم باید از قبل برای همه تهدیدات برنامه داشته باشیم.
سرلشکر باقری با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی این است که باید به دفاع همه جانبه توجه شود و این موضوع بر اهمیت توجه به مسئله پدافند غیرعامل تاکید می‌کند گفت: ما نباید مانند دوران هشت سال دفاع مقدس غافلگیر شویم بلکه باید با توجه به عملکرد و آگاهی موجود در کشور به موقع در برابر تهدیدات تصمیم درست بگیریم.
وی ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که همواره با وجود تحریم ها انقلاب اسلامی در حال رشد است و هیچ یک از تصمیمات در مورد جنوب غرب آسیا بدون در نظر گرفتن نقش جمهوری اسلامی میسر نیست و این به برکت خون شهدا و وجود رهبری دلسوز و ملتی شریف است. وی افزود: داعش می‌خواهد محور مقاومت را نابود کند و مرزهای ام‌القرای ما را به نابودی بکشاند؛ متأسفانه در یکی دو مورد این اتفاق افتاد اما ما توانستیم مقابله کنیم.
وی ادامه داد: در روزهای جدید آمریکا می‌گوید دنبال براندازی حکومت جمهوری اسلامی است کسی که این هدف را دارد لیاقت مذاکره ندارد زیرا با کسی می‌توان مذاکره کرد که به فکر نابودی طرف مقابل نباشد.
سرلشکر باقری افزود: .بر طبق این قانون کاتسا قرار است بین مردم و حکومت شکاف بوجود بیاید؛ در واقع مردم و حاکمیت باید بین دفاع از شرف و موجودیت و قرار گرفتن در تنگا یا قبول ذلت و قول رفع تحریم ها یکی را انتخاب کنند.