kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
سفیر عراق در ایران:

عراق آمادگی لازم برای حذف روادید با ایران را ندارد

سفیر عراق در ایران گفت: عراق زیرساخت‌های لازم برای پذیرش حذف روادید میان این کشور با جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین را آماده نکرده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، راجح صابر عبود‌الموسوی در دیدار با استاندار خوزستان گفت: ما موافق حذف روادید میان کشورمان با جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین هستیم اما عراق هنوز آمادگی کافی برای حذف روادید، همچون ایجاد زیرساخت‌های لازم مثل جاده، راه و هتل، را پیدا نکرده است.
وی گفت: تا سال آینده ویزای الکترونیکی عراق برای سهولت در اخذ روادید این کشور برای جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی می‌شود.
براساس این گزارش روند کند صدور ویزا توسط کنسولگری‌های عراق باعث گلایه‌مندی زوار ایرانی اربعین حسینی شده است؛ این در حالی است که به گفته سفیر عراق در تهران، روند صدور ویزا از سمت کنسولگری عراق بیشتر می‌شود.
براساس گزارش‌های رسیده، کنسولگری عراق برای پاسخگویی به حجم بالای تقاضای صدور ویزای اربعین به مشکل برخورده است.
روند کند صدور ویزای اربعین پای دلالان را به این موضوع هم باز کرد و زوار برای اینکه زودتر به ویزا برسند باید دست به دامن دلال‌ها شوند.
این در حالی است که برخلاف امسال، در سال‌های گذشته تدابیری در این ارتباط همچون افزایش ساعات کاری کنسولگری عراق و یا تسهیل امور صدور ویزا با رایزنی از سوی دفتر وزارت امورخارجه در غرب کشور اندیشیده می‌شد.
بر این اساس موضوع راه‌اندازی ویزای الکترونیک از سال آینده با هدف سهولت اخذ روادید و ورود زوار ایرانی به خاک عراق صورت خواهد گرفت.