kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
جلیلی در بازدید 9 ساعته از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران:

مراکز علمی زرادخانه قدرت کشور است

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با‌اشاره به اینکه اگر دشمنان بفهمند علم ما موجب می‌شود که «استقلال سیاسی»، «استقلال علمی» و «استقلال اقتصادی» ما تقویت شود نگران می‌شوند، بر همین اساس مراکز علمی را «زرادخانه قدرت» برای کشور دانست.



سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ضمن بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، در جمع پژوهشگران این مرکز تحقیقاتی با ‌اشاره به سخنان اخیر ترامپ علیه مردم و نظام ایران، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا راجع به کشور ما از تعابیری مانند «فناتیک»، «دیکتاتور»، «سرکوبگر»، «تروریست» و... استفاده کرد در حالی که چند ماه قبل همین آقای ترامپ به عربستان رفت و با شاه سعودی رقص شمشیر کرد و با او پیمان بست!
وی گفت: امروز مشاهده کردم که بخش عمده‌ای از مسئولین و پژوهشگران این مرکز تحقیقاتی، خواهران هستند ولی از دید رئیس‌جمهور آمریکا در کشوری که چنین مراکزی آن هم با حضور پر رنگ خانم‌ها وجود دارد، یک کشور فناتیک(قشری مسلک) است ولی عربستان سعودی یک کشور خوب و متجدد است! جلیلی اظهار داشت: امروز دشمنان ما می‌فهمند که با یک پدیده‌ای به اسم انقلاب اسلامی روبرو شده‌اند که در عرصه‌های مختلف دارد جوانه می‌زند و رشد می‌کند. نهالی که اگر ریشه پیدا بکند، می‌تواند خیلی پربار‌تر هم بشود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر دشمنان بفهمند علم ما موجب می‌شود که «استقلال سیاسی»، «استقلال علمی» و «استقلال اقتصادی» ما تقویت شود نگران می‌شوند. برای همین به نظر بنده این مرکز و هر مرکز علمی ما یک «زرادخانه قدرت» برای کشور است.
وی اظهار داشت: امروز علیرغم اینکه در توان هسته‌ای خود بتن ریختیم و مواد غنی شده را نیز از کشور خارج کردیم، دشمن دست روی توانمندی موشکیمان گذاشته و اگر این روند ادامه پیدا کند بر روی سایر مولفه‌های قدرت کشور از جمله همین مراکز تحقیقاتی و علمی نیز دست خواهند گذاشت زیرا می‌خواهند منابع اصلی قدرت ما را از بین ببرند.
جلیلی تصریح کرد: بازدید از این مجموعه برای بنده مغتنم بود. این پیشرفت‌ها ثمرات انقلاب اسلامی است که روز به روز نیز بیشتر به ثمر می‌رسد و اتفاقا دشمنان هم از همین نگران هستند و نمی‌خواهند «استقلال سیاسی» که با انقلاب اسلامی شکل گرفت، با «استقلال علمی» و به تبع آن «استقلال اقتصادی» تکمیل شود. لذا یک روز سانتریفیوژ را بهانه می‌کنند و روز دیگر موشک را.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر دشمن شهدای هسته‌ای را هدف قرار داد به این علت بود که آنها کار علمی به معنای واقعی انجام می‌دادند و دشمن به خوبی معنای این کار را می‌دانست و می‌فهمید که نتیجه کار علمی امثال آنها چگونه به قدرتمند شدن کشور منجر خواهد شد.