kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

9 شهید و 15 زخمی در بمباران خان‌یونس /جهاد اسلامی از پایان آتش‌بس با رژیم صهیونیستی خبر داد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در پی حمله رژیم صهیونیستی به خان یونس و به شهادت رساندن و زخمی کردن دست‌کم 24 رزمنده فلسطینی، از پایان آتش‌بس با رژیم‌صهیونیستی خبر داد.


رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود روز یکشنبه یکی از تونل‌های جهاد اسلامی فلسطین در نزدیکی پایگاه نظامی «کیسوفیم» در مرز غزه با فلسطین ‌اشغالی را بمباران کرد، در این جنایت 7 تن از اعضای «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی به علاوه 2 تن از اعضای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس به شهادت رسیدند و نزدیک به 15 تن دیگر زخمی شدند. یکی از شهدای این جنایت، «عرفات ابومرشد» فرمانده سرایاالقدس در منطقه «الوسطی» غزه و معاون وی «حسن ابو حسنین» بود. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد افراد داخل تونل بر اثر استنشاق گاز سمی به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند. وی افزود رژیم صهیونیستی از یک نوع گاز سمی ناشناخته در این بمباران استفاده کرد به همین دلیل تعداد شهدا و مجروحان افزایش یافته است.
به گزارش فارس، به نقل از شبکه «المیادین»، در پی این اتفاق، «اسماعیل هنیه» رئیس‌ دفتر سیاسی حماس در تماسی تلفنی با «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جهاد اسلامی با این جنبش اعلام همبستگی کامل کرد. هنیه گفت شهادت اعضای شاخه‌های نظامی جهاد اسلامی و حماس تأکیدی بر وحدت مسیر و هدف تا رسیدن به آزادی نهایی است. گروه‌های مختلف فلسطینی نیز به این جنایت واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. این گروه‌ها حق پاسخگویی در زمان مناسب را برای خود محفوظ دانستند. از جمله «سرایا‌القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ضمن اعلام نام 7 شهید عضو این گروه، اعلام کرد خون‌های شهدا پایمال نخواهد شد و تمامی گزینه‌ها روی میز است. «محمد الهندی» از رهبران برجسته فلسطینی و عضو جهاد اسلامی از پایان آتش‌بس با رژیم ‌صهیونیستی خبر داد و جنبش حماس نیز اعلام کرد، این اقدامات جز بر عزم ما برای وحدت و مقاومت نخواهد افزود، شهادت اعضایی از القسام و سرایاالقدس دلیلی واضح بر برادری صادقانه در جهاد و شهادت است. «طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد تمامی تبعات این موضوع بر عهده رژیم صهیونیستی است. جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز هدف قرار دادن تونل مقاومت را جنایتی خصمانه توصیف و تاکید کردند که مقاومت حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دارد. گفتنی است این حمله در شرایطی صورت گرفته که جنبش حماس با صرف‌نظر از بسیاری از امتیازات خواستار تشکیل دولت وحدت ملی و مصالحه با تشکیلات خودگردان فلسطین شده است. اما به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی زبانی جز مقاومت مسلحانه نمی‌شناسد و کلیه گزینه‌ها به غیر از آن در مورد این رژیم بی‌معنی خواهد بود.