kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

تخصیص بودجه ملی برای میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ضروری است

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در بازدید از ارک تبریز، خواستار تخصیص بودجه و اعتبارات ملی برای اماکن تاریخی و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی شد.

تبریز- خبرنگار کیهان:

«محمدرضا- امیرحسن‌خانی» گفت: اماکن فوق نباید شامل محدودیت‌های اعتباری شوند.
زیرا اماکن تاریخی، سرمایه‌های کشور هستند. امیرحسن‌خانی در بازدید از محوطه تاریخی، ارک تبریز اظهار داشت: برغم وجود محدودیت در اعتبارات، این اماکن باید مورد توجه قرار گیرند. نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: تبریز و آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های بسیار بالایی در تاریخ و فرهنگ دارد که این ظرفیت‌ها جزو دارایی‌های ملی محسوب می‌شوند و باید در جهت حفاظت از داشته‌ها، بودجه ملی برای این منظور در نظر گرفته شود.
وی گفت: بعنوان نمایندگان مردم در مجلس، مستقیماً به این مسئله ورود کرده‌ایم و برای پیگیری خواست مردم، گزارش جامعی تهیه و به مجلس ارائه خواهد شد.
اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سفر به تبریز با امام جمعه این شهر نیز دیدار داشتند که در آن حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم، ضمن تأکید بر توجه به قوانین میراث فرهنگی در محدوده ارک تبریز گفت: اصراری بر ساخت پارکینگ در «ارک» وجود ندارد و اطمینان می‌دهیم در آذربایجان شرقی کاری خلاف قوانین علیه میراث فرهنگی صورت نخواهد گرفت و در محدوده ارک علیشاه هر کاری لازم باشد با هماهنگی میراث فرهنگی انجام خواهد شد و در این حوزه جای نگرانی نیست و خواستار سنگفرش کردن محدوده ارک نیز هستیم.
وی اعتبارات موجود برای مرمت و بازسازی بازار تاریخی تبریز را ناکافی خواند و تعلل دولت در حوزه میراث فرهنگی قابل قبول نیست و باید سرمایه‌گذاری کافی در این زمینه انجام شود.