kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۱۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

کاروان پیاده انصار‌الحسین وارد خاک عراق شد

کاروان پیاده انصار‌الحسین(ع) که سوم شهریورماه امسال برای هفدهمین سال متوالی حرکت معنوی خود را با پای پیاده از مشهد مقدس آغاز کردند، بعد از 58 روز پیاده‌روی و عبور از 6 استان کشور وارد خاک عراق شد.



کاروان پیاده انصارالحسین وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیهًْ‌الله‌الاعظم(عج)، کاروانی مردمی است که با هدف ‌اشاعه فرهنگ حسینی و زنده نگه‌داشتن و ترویج اهداف قیام امام حسین(ع) همه ساله مسیر 2600‌کیلومتری مشهد تا کربلا را با پای پیاده طی می‌کند. این کاروان امسال نیز با ثبت‌نام برادران، با حدود 100 زائر، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) با بدرقه مردم و مسئولین از مشهد مقدس به سمت کربلای معلی حرکت کرد و بعد از عبور از استان‌های، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان، روز شنبه 29 مهرماه با عبور از مرز شلمچه وارد خاک عراق شد.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این کاروان 16 روز نیز در خاک عراق پیاده‌روی می‌کند و بعد از مشرف شدن به کربلای معلی و زیارت قبور مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس، به سمت نجف ‌اشرف و کاظمین ادامه مسیر می‌دهد و در صورت فراهم بودن شرایط امنیتی مرقد مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسکری(ع) را نیز در سامرا زیارت می‌کند.
اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین(ع)، بعد از حدود یک هفته حضور در عتبات عالیات با وسیله نقلیه قطار به مشهد بازمی‌گردند.
تمام هزینه‌های این کاروان توسط اعضای کاروان در هنگام ثبت‌نام پرداخت می‌شود و این کاروان مردمی حرکت جهادی خود را بدون دریافت کمک‌های مادی از دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهد.