kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۱۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

اخبار ورزش جهان




کوبی برایانت: اگر به کاخ سفید دعوت شوم
 به آنجا نمی‌روم
کوبی برایانت، ستاره بسکتبال NBA روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که اگر از سوی کاخ سفید دعوت شود این دعوت را رد می‌کند و پای عقاید خود می‌ایستد.کوبی برایانت به دلیل درگیری‌های لفظی اخیر ترامپ با ورزشکاران آمریکایی اعلام کرد که حتی اگر به کاخ سفید دعوت شود، این دعوت را نمی‌پذیرد. دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر به زانو زدن ورزشکاران NFL در زمان پخش سرود ملی اعتراض کرد و اعلام کرد که این ورزشکاران باید اخراج شوند. بسیاری از ورزشکاران NFL و ورزشکاران NBA درگیری‌های لفظی با ترامپ داشتند. پیش از این لبرون جیمز و کوبی برایانت نیز اعلام کرده بودند که به کاخ سفید نخواهند رفت.برایانت در این باره گفت‌: من نمی‌روم. این مسئله خیلی ساده است. قضیه درباره احترام است. من بر سر باورهایم می‌ایستم. فکر می‌کنم این خوبی آمریکا است که می‌توانیم درباره آنچه که به آن اعتقاد داریم حرف بزنیم. من فکر می‌کنم که باید به همه عقایدم احترام گذاشته شود.
تمام بازیکنان عربستان قبل از جام جهانی
لژیونر می‌شوند!
سران فدراسیون فوتبال عربستان قصد دارند تمام بازیکنان این کشور را قبل از جام جهانی به باشگاه‌های اروپایی قرض دهند.
یکی از مقامات ارشد فدراسیون فوتبال عربستان خبر از توافق با رئیس ‌لالیگای ‌اسپانیا داد و عنوان کرد که می‌خواهیم در ژانویه تا جایی که ممکن است به باشگاه‌های اروپایی بازیکن دهیم تا بازیکنان‌مان بتوانند به بهترین شکل برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده شوند.عربستان بعد از ۱۲ سال توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. بعد از اینکه اصلاحات گسترده‌ای در کشور عربستان صورت گرفت به نظر می‌رسد که اکنون موفقیت در جام جهانی هم به دغدغه‌ سعودی‌ها تبدیل شده است و این تیم می‌خواهد خودش را به بهترین شکل برای جام جهانی روسیه فراهم کند. عربستان همچنین قرار است که یک دیدار دوستانه هم در کشور پرتغال برابر این تیم برگزار کند و به همین دلیل سران سعودی از استعدادیاب‌های برتر جهان دعوت کردند تا در این بازی حاضر شوند.
امیدواری وزنه‌برداری چین و ترکیه
برای بازگشت به مسابقات جهانی
فدراسیون وزنه‌برداری کشورهای چین و ترکیه که شرایط بهتری نسبت به هفت کشور محروم شده دیگر از سوی IWF دارند امیدوارند که بتوانند زودتر از موعد به مسابقات جهانی بازگردند. روز شنبه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که محرومیت 9 کشور به دلیل دوپینگ بیش از حد آغاز می‌شود.این 9 کشور عبارتند از: چین، ترکیه، اوکراین، بلاروس، مولداوی، روسیه، قزاقستان، ارمنستان و آذربایجان. به این 9 کشور بیست روز فرصت داده شد تا اعتراض خود را اعلام کنند. هر کدام از این کشورها بیش از سه مورد دوپینگ داشته‌اند. شرایط ترکیه و چین به نظر بهتر از هفت کشور دیگر می‌رسد، زیرا این دو کشور به طور متوسط در یک دهه گذشته کمتر از یک مورد در سال دوپینگ داشته‌اند.تاماش آیان ، رئیس‌فدراسیون جهانی وزنه‌برداری روز گذشته اعلام کرد که اقدامات لازم برای پاک شدن وزنه‌برداری گرفته می‌شود. آیان از کشورهای محروم شده خواست تا فرهنگ ورزش خود را تغییر دهند.IWF اعلام کرده است که با توجه به نتیجه‌ آنالیزهای دوباره نمونه‌های دوپینگ و تعداد دوپینگ‌های هر کشور احتمال دارد که برخی از کشورها زودتر از یک سال به مسابقات بازگردند.
کالادزه شهردار تفلیس شد
ستاره پیشین تیم فوتبال میلان به عنوان شهردار پایتخت گرجستان انتخاب شد.
کاخا کالادزه امروز (یکشنبه) با کسب 51 درصد آرا رسماً به عنوان شهردار تفلیس، پایتخت گرجستان که جمعیتی 1/2 میلیون نفری دارد، انتخاب شد.کالادزه 39 ساله بین سال‌های 2001 تا 2010 برای میلان بازی می‌کرد و در این مدت دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با این تیم تجربه کرد. او سابقه بازی برای تیم‌های دینامو کیف و دینامو تفلیس و کاپیتانی تیم ملی گرجستان را هم در کارنامه‌اش دارد. مدافع پیشین میلان در سال 2012 با پیراهن جنوا به دوران فوتبالی خود پایان داد تا وارد عرصه سیاست شود. او در سال 2012 به عنوان وزیر انرژی گرجستان انتخاب شد و در ماه جولای گذشته از این سمت استعفا کرد تا برای احراز پست شهردار تفلیس کاندیدا شود.
اضافه شدن مانچینی
به گزینه‌های هدایت وستهام
تیم بحران زده لندن برای فرار از قعر جدول لیگ برتر انگلیس، سرمربی پیشین اینتر را هم به گزینه‌های خود اضافه کرده است.
در صورت اخراج اسلاون بیلیچ، سرمربی تیم فوتبال وستهام، روبرتو مانچینی یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند جای او را روی نیمکت تیم لندن بگیرد. بیلیچ از تابستان امسال به خاطر وضعیت تیمش در این فصل لیگ برتر انگلیس که با ثبت نتایج ضعیف (5 شکست و 2 تساوی در 9 بازی) و حضور تیمش در رده‌های پایین جدول (اکنون هفدهم است) تحت فشار قرار داشته است و شایعاتی درباره احتمال برکناری وی شنیده می‌شود. طبق اعلام برخی از رسانه‌‌‌های انگلیسی، سران باشگاه وستهام دو هفته به بیلیچ مهلت داده‌اند که نتیجه بگیرد و این در حالیست که دو بازی بعدی «چکش‌ها» به ترتیب برابر تیم‌های تاتنهام و کریستال پالاس است. اکنون نشریه میرر نوشته است که مسئولان باشگاه وستهام با مانچینی تماس گرفته‌اند هرچند با توجه به قراردادی که او با باشگاه زنیت سنت پترزبورگ دارد، بعید است روسیه را ترک کند. مانچینی که تابستان امسال هدایت زنیت را برعهده گرفت، در دوران مربیگری‌اش در لیگ برتر به همراه منچسترسیتی قهرمان این رقابت‌ها شد.
شاگرد فرگوسن به عرصه مربیگری بازنمی‌گردد
ستاره تیم فوتبال منچستریونایتد که در تمام دوران ورزشی برای شیاطین سرخ به میدان رفت، قصد ندارد به دنیای مربیگری بازگردد. گری نویل بعد از تجربه‌ای که به عنوان مربی در تیم والنسیا داشت، تصمیمی برای فعالیت مجدد در زمینه مربیگری را ندارد. در این مورد وی به روزنامه دیلی‌میل گفت: دیگر هیچوقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد. او ادامه داد: یک میلیون مایل با این موضوع فاصله دارم. فوتبال را واقعا دوست دارم اما دوست ندارم دیگر در این عرصه فعالیت کنم.ستاره پیشین افزود: حدود ۱۵ ماه مربی والنسیا بودم. غیرممکن است که بگویم هیچگاه مربی نخواهم شد.اما می‌توانم بگویم که ۲، ۳ پیشنهاد مربیگری لیگ برتری را ردکردم. چون هدفم ادامه کار در عرصه مربیگری نبود. نویل ۴۲ ساله که شاگرد سرآلکس فرگوسن در منچستریونایتد بود، بعد از بازنشستگی، برای مدت ۴ سال کمک مربی تیم ملی انگلیس شد و در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ نیز در باشگاه والنسیا اسپانیا به عنوان مربی کار کرد.