kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

اخبار کوتاه اجتماعی



پیش‌بینی رگبار باران و احتمال سیلاب
در برخی مناطق کشور
سازمان هواشناسی اعلام کرد: از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و سه‌شنبه در شرق مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود پیامد آن آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق یاد شده باشد. همچنین روز سه‌شنبه کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.
دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود، از این رو توصیه می‌شود شناورهای سبک و تفریحی احتیاط لازم را به کار گیرند.
حضور 29 کشور در نمایشگاه تجهیزات پلیسی «ایپاس 2017»
مدیرعامل شرکت ناجی پاس گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی و امنیتی از امروز در مصلی تهران آغاز به کار خواهد کرد و به مدت چهار روز جدیدترین لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی به نمایش گذاشته خواهد شد.
به گزارش ایسنا، علیرضا علی‌آبادی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه کمی و کیفی تجهیزات پلیسی و ارتقای توانمندی و فناوری پلیسی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: 350 شرکت داخلی و خارجی از 29 کشور در 50 هزار متر مربع از مساحت این نمایشگاه حضور دارند.
محکومیت بیش از 9 میلیارد ریالی
 2 پرونده قاچاق
 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران اعلام کرد: گزارش پلیس آگاهی فاتب، مبنی بر قاچاق مقادیری البسه خارجی (81 کیسه انواع پوشاک خارجی ساخت کشورهای ترکیه، چین، پاکستان و بنگلادش و غیره) به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال و برای رسیدگی به شعبه نهم ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تهران ارجاع شد. شعبه، پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم را علاوه به ضبط کالای مکشوفه به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و 984 میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد.
همچنین در پرونده دیگر گزارش پلیس آگاهی فاتب، مبنی بر کشف مقادیری پوشاک، کیف و پارچه خارجی به ظن قاچاق به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال و برای رسیدگی به شعبه 29 ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات تهران ارجاع شد که شعبه، پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم را علاوه به ضبط کالای مکشوفه، به پرداخت مبلغ 3 میلیارد و 413 میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد.